آیا مصرف غذاهای سنگین در وعده صبحانه مناسب است؟

آیا مصرف غذاهای سنگین در صبحانه مناسب است؟

وقتی یاد گرفتید که صبح ها میوه بخورند فهمیدند که چقدر غذای سنگین قبل از ظهر آنها را خسته و وارفته می کرد و حالا سال هاست که فقط صبح ها میوه می خورند. سلامت عمومی بدنشان بسیار خوب است. هنگامی که سرماخوردگی در بین همکلاسی هایشان رایج می شود، آنها مریض نمی شوند. باور کنید که به این موضوع افتخار می کنم چرا که این مساله باعث شده چرخه دفعشان مرتب و بدون وقفه همچنان به کارش ادامه دهد. حتی حالا که جوانند و دیگر بچه نیستند به ندرت قبل از ظهر غیر از میوه چیز دیگری می خورند.

7 سال پیش، با تولد پسرمان، من و هاروی روشن تر و بیشتر توانستیم اثرات میوه خوردن بچه را در صبح آزمایش و امتحان کنیم. وقتی چرخه دفع بچه را با غذاهای سنگین قبل از ظهر مختل نمی کردیم دیگر آب ریزش بینی، گوش درد و سرفه هایی که بیشتر بچه ها دارند و مادرها فکر می کنند امری طبیعی است، همه و همه قطع می شد. به این ترتیب در بدن کودکمان هرگز خلط جمع نشد. چرا که بدنش روز به روز چرخه دفع را کامل و کامل تر می کرد. سیستم بدن کوچکش هرگز تحت فشار ذخیره تفاله ای قرار نگرفت. البته به جز آن قاقالی لی هایی که بچه ها از صبح تا شب می خوردند و بدنشان هم در جنگ و جدل با آنها قرار می گیرد! به هر حال به عنوان یک نوزاد او را خوشحال و پرشور و حال می دیدیم. حالا که 7 سالش است پسری قد بلند و خوش هیکل و پرانرژی است.

مادرانی که با من در کارهای گروهی شرکت داشتند هم همین نتیجه را گرفتند. وقتی بچه هایشان شروع به ترک خوردن غذاهای سنگین صبح کردند و بیشتر مصرف میوه و سبزی و سالم و خالص را شروع کردند، که و به غذاهایی پر از مواد شیمیایی واقعا ارجح است، سلامت کلی و عمومی شان روز به روز پیشرفت کرد.

یکی از موارد، 2 دختر بچه ای بودند که در کالیفرنیای جنوبی در مدرسه بچه های عقب افتاده درس می خواندند. بعد از این که این دو، خوردن از روی برنامه را آغاز کردند چنان پیشرفتشان چشمگیر بود که معلم مدرسه ها با والدین آنها تماس گرفت تا بفهمد چه اتفاقی افتاده که این همه تغییرات مثبت در بچه ها ظاهر شده است.

راز و کلید موفقیت در مورد بچه ها فشار نیاوردن به آنها است. (این قضیه در مورد بزرگسالان کودک وار هم صادق است. البته آرزو می کنیم به آنها هم کارگر افتد.) فشار آدمیزاد را عصبی می کند. جایی که غذا خوردن اسباب نگرانی است، عصبی شدن اجتناب ناپذیر است. اصلا مهم نیست که غذایمان چقدر خوب و سودمند است وقتی تحت فشار و یا در محیطی عصبی خورده می شود، در دستگاه گوارش تحریک شده و اکثر اوقات فاسد و خراب می شود. اول سالاد میوه ای خوب و اشتهابرانگیز برای فرزندانتان درست کنید و در محیطی شادمانه آن را با فرزندانتان میل کنید، بنابراین اثر مثبتش هم تقسیم می شود. به جای این گندم و جوهایی که با شیر مخلوط می کنید، یک کاسه سبزیجات پخته کره ای به کودکتان بدهید. نان تست و کره به او بدهید. حداقل کودک غذایی واقعی می خورد. بعد هم یواش یواش تغییر سیستم غذایی حاصل می شود. سعی کنید خود میوه خوردن در صبح را آغاز کنید، طبیعی است که بچه ها هم همین کار را می کنند.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,