استفاده از تردمیل یا ورزش در باشگاه و شنا جهت کاهش وزن

استفاده از تردمیل یا ورزش در باشگاه و شنا جهت کاهش وزن

تردمیل و دوچرخه ثابت :

استفاده از تردمیل بجای پیاده روی ممنوعیتی ندارد ولی سه نکته باید رعایت شود :

  1. شیب نداشته باشد.
  2. از کفش ورزشی استفاده شود.
  3. از سرعت بیش از حد استفاده نشود.

دوچرخه های ثابت گاهی منجر به دردهای زانو می شوند و در درازمدت ممکن است به علت عضلانی شدن، منجر به افزایش سایز تنه بدن شوند، در غیر این صورت ممنوعیتی ندارند (بیشتر برای افرادی مفید است که چاقی بالا تنه دارند و پایین تنه لاغر است).

باشگاه و شنا :

افرادی که از اثروبیک و یا شنا جهت کاهش وزن استفاده می کنند باید مراقب چند نکته باشند :

  1. این ورزش ها چون معمولاً با شدت و سرعت زیاد انجام می شوند، ممکن است منجر به افزایش اشتها و در این صورت ممکن است حتی منجر به چاقی نیز بشوند.
  2. این ورزش ها نسبت به پیاده روی، بیشتر منجر به افزایش حجم عضله شده و بنابراین حتی ممکن است وزن بالا هم برود (ترازوهای معمولی عضله، آب، چربی و استخوان را به تفکیک نشان نمی دهد و همه را بصورت یک عدد نشان می دهد، پس با افزایش وزن عضله و آب بدن نیز، وزن را بصورت اضافه نمایش خواهند داد.)

ولی مسلماً اگر این ورزش ها همراه با تغذیه صحیح باشند منجر به کاهش سایز خواهند شد زیرا چربی بدن از محل هایی نظیر دور کمر و شکم و ران ها و بازوها کاهش می یابد.

بنابراین اگر کسی کاهش عدد وزن بر روی ترازو و برایش مهم است، بهتر است پیاده روی نماید. و اگر کسی با کاهش سایز نیز متقاعد می شود می تواند ورزش های هوازی دیگر را نیز انجام دهد. بهترین حالت ترکیب این دو می باشد، یعنی پیاده روی به شکل گفته شده انجام شود و برای فرم گرفتن عضلات 10 تا 15 دقیقه نرمش داشته باشید.

  1. ورزش اگر شدت زیادی داشته باشد منجر به فشار روی مفاصل و قلب می شود. پس هر ورزشی باید با شدت ملایم شروع و به تدریج افزایش یابد.

دسته‌بندی‌ها: ورزش

برچسب‌ها: ,,,,,