افکار غلط در خصوص آموزش قدرت در زنان

بسیاری از زنان، به خصوصی افرادی که تا به حال فعالیت ورزشی نداشتهاند، وقتی دربارهٔ فوایدی که میتوانند از آموزش قدرت کسب کنند، با آنها صحبت می کنم باور نمی کنند.

به گزارش مجله زنان، بعضی از افکار غلط که باعث می شود آنها این برنامه را دنبال نکنند، این دست که فکر میکنند قوی شدن برایشان بسیار دیر است. کسانی که قبلا فعالیت ورزشی داشتند، فکر میکنند هر کاری که تا به حال انجام داده اند برایشان کافی است. اجازه ندهید این پنج فکر اشتباه ذهنتان را مشغول کند:

اشتباه ۱: من به آموزشی قدرت نیاز ندارم زیرا فعالیتهای بدنسازی را انجام می دهم. “

تمرینات بدنسازی علاوه بر مزایای دیگر، در بهبود بیماری های قلبی و عروقی یک اصلی اساسی است اما شما را قوی نمی کند. من دونده هایی را می شناسم که بسیار خوش اندام هستند و پاهای عضلانی دارند اما قسمت بالای بدنشان و بازوهایشان بسیار ضعیف و افتاده است. پیادهروی نه تنها شما را قوی نخواهد کرد بلکه بعد از مدتی خود را آنقدر ضعیف می یابید که دیگر هیچ گونه استقلالی در خود نمیبینید، اگر چه این تمرین ها برای سلامت قلب مفید هستند و لازمهٔ تناسب و سالم ماندن در سنین بالا، داشتن قلبی سالم است.

قطعاً ترک رژیم غذایی فعلی را به شما پیشنهاد نمی کنم بلکه توصیه می کنم برنامه آموزش قدرت را به آن اضافه کنید. در واقع ورزشکاران حرفه ای این تمرین ها را انجام میدهند تا عملکرد خود را بهبود بخشیده و از صدمات جسمی جلوگیری کنند. اگر تا به حال تمرین های بدنسازی را انجام نداده اید این برنامه، کمکی برای شروع کار شما میباشد. هنگامی که عضلاتتان آماده شد تمرین های بدنسازی لذت بخش تر می شوند.

اشتباه ۲: وزنه برداری ظاهر مرا مردانه و عضلانی میکند.

بیشتر مردم آموزش قدرت را با بدنسازی که هدفش عضلانی کردن ماهیچه ها میباشد، یکی میدانند. تا مدتها متناسب ماندن هنرپیشگان هالیوود به صورت یک راز درآمده بود. اخیراً متوجه شدیم «مارلین مونرو» خود را با وزنه برداری، متناسب و خوش هیکل نگاه می داشت. برای بانوانی که بدنساز هستند مدت بیشتری طول میکشد که چنین ماهیچههای عضلانی را پرورش دهند. آنها از وزنه های بسیار سنگین استفاده میکنند و تمرین های طولانی مدتی را انجام می دهند و اغلب استروئید مصرف کرده و رژیم های دقیقی را دنبال میکنند. این برنامه شامل چنین تمرین های سختی نیست. زنان در تحقیقات جامای من باریک تر و ظریف تر می شوند نه بزرگ تر. در این تحقیقات حجم عضلات زنان تقریباً ۹ درصد افزایش یافت تا حدی که باعث تفاوت زیادی در اندازهٔ نیرو و قدرتشان بود. با این وجود همه آنها تمام وزن اضافه اشان را کم کردند و از آنجایی که ماهیچه یشان فشرده تر شده است، اندامشان متناسبب شده است. هیچ کدام از آنها این فکر غلط که ممکن است ظاهرشان مردانه شود را نداشتند، در مقابل از اینکه ظاهر و ترکیبشان خوشی فرم شده بود، بسیار خرسند بودند.

اشتباه ۳: من توانایی مالی پیوستن به یک باشگاه و یا خرید وسایل ورزشی گرانقیمت را ندارم.

شما میتوانید این برنامه را در منزل دنبال کنید و از وزنه های کوچک دستی و پایی که به آسانی در دسترس هستند و قیمتشان نیز خیلی بالا نیست و بسیار ارزان تر از خرید چرخ پایی و یا دیگر وسایل گرانقیمت استفاده کنید. بعضی از زنان در استفاده از وسایل ورزشی با دیگران شریک شله و یا از وزنه های دوم و مستعمل بھرہ می گیرند. این گروه که می دهند ماشینهای ورزشی استفاده کتل، الزامی به پیور متن به یک باشگاه ورزشی را ندارند. بسیاری از آنها در استفاده از وسایل ورزشی در محل کار و یا در داخل شهر و در باشگاهها، بسیار موفق بودند.

اشتباه ۴: من آنقدر ضعیف و نامتناسب هستم که اگر وزنهبرداری کنم به خودم صدمه میزنم.

اگر یک زن نود سالهای که در آسایشگاه سالمندان است می تواند آموزش قدرت را انجام دهد، شما هم میتوانید این کار را انجام دهید. تحت نظارت پزشک، تمرینات ورزشی مختص زنان و مردانی است که ناراحتی قلبی دارند، همچنین کسانی که از بیماری آرتروز و پوکی استخوان و دیگر بیماریهای مزمن رنج میبرند، میتوانند از این تمرینات بهتر بهره بگیرند. در واقع هر چه سنگین تر باشید بیشتر به این برنامه احتیاج دارید. در مرحله ای کار می کنید که به خودتان اختصاصی دارد. هر چه قوی تر شوید، برنامه با توانایی های جدید شما وفق پیدا می کند. چیزی که خطرناک است ورزشی نکردن است. در تحقیقات جامای من زنانی که تمرینات آموزش قدرت را انجام میدانند هیچگونه ناراحتی نداشتند، در مقابل کسانی که به زندگی بی حرکت خود ادامه دادند خیلی خوش شانس نبودند. دو نفر از این زنان دچار شکستگی مچ دست شدند. یکی از آنها به نام «بونی» میگوید: اینکه در گروه ورزشی نبودم احساس ناراحتی میکردم زیرا بسیار علاقهمند به انجام تمرینات ورزشی و وزنه برداری بودم. مدتی بعد از آن یک شکستگی مچ بسیار دردناک داشتم و آموزش قدرت قسمتی از برنامه توان بخشی من بود. آن زمان سال ۱۹۹۲ بود. اکنون سه بار در هفته ورزش می کنم و اگر گرفتار باشم و نتوانم تمرینات را انجام دهم، دلم برایش تنگ می شود.

اشتباه ۵: من در سن ۴۰ سالگی هستم، یک برنامه که مختص زنان مسن است هیج فایدهای برای من نخواهد داشت.

یک ورزشکار ۳۰ ساله قوی و رقابت طلب هستم و این برنامه را دنبال می کنم و میتوانم بگویم که هنوز فعالم. در واقع مانند بسیاری از هم اتاقیها و دوستانم هستم. بخش عمده آموزش قدرت به سن و جنسیت شما توجهی ندارد. بسیار ساده است: با وزنه هایی کار می کنید که وزنشان برایتان مناسب است به طوری که میتوانید ۸ بار در یک حالت مناسب، بدون نیاز به استراحت آنها را بلند کنید. هر چه قوی تر می شوید وزنه برداری برایتان آسانتر می شود، آنگاه میتوانید وزن آنها را افزایش.

در حقیقت بسیاری از مردان و زنان جوان میتوانند خیلی بهتر از نود ساله ها با استفاده از وزنه های سنگینتر این برنامه را شروع کنند. البته آنها نمونه هایی هستند که قوی تر می شوند اما این تنها تفاوت بین آن هاست. روند برنامه یکسان و دستورالعمل های برنامه شبیه به هم است.

دسته‌بندی‌ها: طب و زیبایی

برچسب‌ها: ,,,,,,,