اهمیت کاهش مصرف مواد پروتئینی در رژیم غذایی

اهمیت کاهش مصرف مواد پروتئینی در رژیم غذایی

دکتر زرین آذر در اهمیت ترک مصرف مواد حیوانی برای درمان بیماری های صعب العلاج مینویسد حدود 20 سال پیش دکتر “دین اورنیش” در بیماران قلبی و کلینیکی که دچار گرفتگی رگها بودند نشان داد که رژیم گیاهخواری)به همراه ترک سیگار و افزایش فعالیت بدنی( تنها روشی است که باعث ترمیم و گشودگی رگها می گردد. تکرار می کنم تنها روش، زیرا هیچ دارو یا عمل جراحی قادر به ترمیم و کاهش میزان گرفتگی رگها نبوده در حالیکه با اختیار کردن رژیم گیاهخواری این نتیجه حاصل می گردد.

رژیم گیاهخواری دکتر اورنیش هنوز هم به نجات بیماران قلبی آمده و همه روزه صحت این گفته را ثابت می کند.

جراح معروف قلب دیگری به نام دکتر اسلستین در آزمایش کلینیکی متفاوتی به نتیجه گیری مشابهی دست یافت. بطور کلی ریسک مرگ در اثر بیماری های قلبی در گیاهخواران در مقایسه با افرادی که همه چیز خوارند 50 درصد کمتر است. میزان کلسترول خون گیاهخواران کامل که از هیچگونه مواد حیوانی مصرف نمی کنند نسبت به همه چیزخواران 35 درصد پایین تر است. میزان بیماری فشار خون در همه چیزخواران در مقایسه با گیاهخواران سه برابر بیشتراست. میزان بیماری فشار خون در افراد مسن در امریکا که پروتئین حیوانی زیاد مصرف میکنند 50 درصد و میزان بیماری فشار خون در افراد مسن در کشورهایی که رژیم غذائیشان مبتنی بر گیاهان است صفر درصداست. میزان سرطان های مختلف در گیاهخواران در مقایسه با همه چیزخواران برمبنای آمار بسیار “محافظه کارانه” حداقل 30 درصد کمتر است. خطر سرطان پروستات در مردانی که لبنیات مصرف می کنند 75 درصد بیشتر از کسانی که مصرف نمی کنند. خطر سرطان پروستات در مردانی که مصرف بالای میوه و سبزی دارند 45 درصد کاهش می یابد. خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنانی که هر روز از مواد گوشتی مصرف می کنند در مقایسه با کسانی که کمتر از یک بار در ماه مصرف می کنند 250 درصد بیشتر است. خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در افرادی که هفته ای یکبار گوشت قرمز مصرف می کنند در مقایسه با کسانی که اصلا مصرف نمی کنند 33 درصد بیشتر است. کسانی که در هفته یکبار گوشت مرغ مصرف می کنند با کسانیکه اصلا مصرف نمیکنند 55 درصد بیشتر و میزان این سرطان در افرادی که چهار بار در هفته از گوشت یا مرغ استفاده میکنند 200- 300 درصد بالاتر است. و بالاخره خطر ابتلا سرطان روده بزرگ در افرادی که لوبیا نخود و عدس حداقل هفته ای دوبار مصرف می کنند در مقایسه با کسانی که این مواد را مصرف نمی کنند 50درصد کاهش دارد.

تا به حال دیده نشده که کسی از خوردن سبزیجات و میوه جات، سیب زمینی و غلات و بطور کلی رژیم گیاهخواری بیمار شود اما بیماران گوشتخواری که مبتلا به سرطان، دیابت و چربی خون و …. فراوانند.

بیماری کشنده زمان، در حقیقت بیماری کمبود مواد گیاهی آنهم بصورت خام و طبیعی آن بطور روزمره و به مقدار فراوان است.

بیماری کشنده زمان، بیماری اعتیاد فکری و جسمی به مصرف مواد حیوانی است. رژیم غذایی مبتنی بر مصرف مواد مختلف گیاهی آنهم بصورت خام و تغییر شکل نیافته بهترین رژیم غذایی برای سلامت برتر، انرژی بیشتر، روحیه بانشاط تر، محافظت کامل بدن در مقابل بیماری ها و سلامت محیط زیست می باشد.

جای تأسف است که با وجود این همه دلایل غیر قابل انکار به جای استفاده از این سفره طبیعی و شفابخش و جان آفرین مردم را تشویق به خوردن گوشت و محصولات حیواناتی می کنیم که نه تنها در غیر طبیعی ترین، آلوده ترین و شرم آورترین شرایط برای سلاخی پروار می گردند بلکه مصرفشان برای انسان سرچشمه انواع سموم و بیماری هاست.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,