اگر کسی مایل باشد 23 کیلو از وزن خود را کم کند چه روشی را باید در پیش گیرد؟

یکی از شاگردان می پرسد که اگر کسی مایل باشد 23 کیلو از وزن خود را کم کند چه روشی را باید در پیش گیرد؟ سوال بسیار خوبی است. اکنون به شرح حال خانم رُز گوش کنید. خانم رز یکی از شاگردان کوشا و جدی موسسه ما است. او در برنامه مقدماتی خود با تغییر رفتار و استفاده از پلان 300 و ورزش توانسته 20 کیلو از وزن خود را کسر نماید بدون آنکه کوچکترین ناراحتی برایش فراهم شود، و اکنون مدتی است که وزنش ثابت مانده و هنوز هم مایل است 10 کیلوی دیگر از وزن خود را کسر نماید ولی نمی تواند و همین ثابت ماندن وزن برایش معما شده است.

من معما را برایش چنین حل نمودم : اکنون که او 20 کیلو وزن کم کرده یعنی در حال سوختن 450 کالری است و کمتر از موقعی که برنامه خود را شروع کرده کالری می سوزاند. به عبارت دیگر او به نقطه ای رسیده که وزنش متعادل شده است.

من به او تبریک گفتم و اضافه نمودم که بدون اغراق او فرد تازه ای شده است. در حقیقت هنگامیکه سالها پیش برنامه خود را با پلان 300 کالری در روز شروع کرده و 200 کالری نیز با ورزش میسوزانید توانسته 20 کیلو از وزن خود را کم کند و حالا به مراتب وضع کاملاً خوبی دارد و کمتر از سابق احساس گرسنگی دارد. و اکنون باید 100 کالری دیگر از غذای روزانه خود حذف نماید و همزمان مدت ورزش خود را بیشتر نماید تا با ورزش 100 کالری دیگر بیشتر بسوزاند. بدون شک با پیروی از این برنامه می تواند 9 کیلوی دیگر از وزن خود کسر نماید.

اکنون چنین نتیجه گیری می کنیم که اصول پلان 300 کالری را شروع کنید و در پایان در صورت نیاز به پلان 400 و حتی 500 دستیابی پیدا کنید.

رژیم غذایی معقول و ورزش منظم است متاسفانه، برای بسیاری از ما، گفتن آن آسان تر از انجام آن است.

مرحله 1:با کاهش کالری وزن کم کنیم

کاهش مصرف کالری باید اولین گام مهم در هر برنامه کاهش وزن باشد برای سوزاندن یک پوند چربی، شما نیاز به ایجاد یک کاهش در حدود 3500 کالری دارید به گفته کلینیک مایو، شما می توانید فقط با خوردن 500 کالری کمتر در هر روز یک پوند در هفته از دست بدهید این صدا در ابتدا ممکن دلهره آور باشد اما آن آسان می شود زمانیکه شما یک برگر را با یک ساندویچ بوقلمون در موقع ناهار مبادله نمایید و به جای زمان طولانی گرسنه ماندن، یک بشقاب شام بخورید.

مرحله 2:با صحیح خوردن راحت وزن کم کنیم

از دست دادن وزن همیشه با مصرف کالری کمتر ساده نیست به خصوص اگر هدف شما 50 پوند کاهش وزن است. آنچه می خورید به علاوه مقدار غذایی که می خورید باعث تفاوت معنی داری از نظر موفقیت طولانی مدت می شود.

با یک برنامه غذایی چگونه وزن کم کنیم

با این رژیم غذایی و لاغری راحت وزن کم کنیم

– پروتئینهای کم چربی مثل گوشت سفید ( مرغ و ماهی ) است.
– چربی خوب بخورید مانند آنهایی که در ماهی، آجیل و روغن زیتون وجود دارد.
– سبزیجات و میوه جات، که باید نیمی از هر وعده غذایی را تشکیل دهد.
– نوشیدنی های غیر شیرین بخورید و از الکل اجتناب کنید.
– غلات سبوس دار به جای کربوهیدرات ساده مصرف نمایید.
– کنترل سهم نیز کلید کاهش وزن طولانی مدت است. به آنچه می خورید فکر کنید و برای هر وعده غذایی زمان بگیرید.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,,