با تغذیه سالم استرس خود را کاهش دهید

ترشح نورآدرنالین به مقدار خیلی زیاد، هم چنین می تواند متابولیسم ئیدرات های کربن (قند) را به هم بزند که تغییرات گلوکز خون نتیجه ای است که نه تنها برای افراد عای خصوصاً برای بیماران دیابتیک بسیار خطرناک است. با مصرف روغن ماهی می توان از تغییرات نامطلوب و عوارض وحشتناک حاصل از تغییرات قند خون جلوگیری کرد.

نتایج جالب بررسی بر روی حیوانات نشان می دهد که اسید چرب DHA ، قلب و گردش خون را محافظت می کند و زمانی که اسید چرب DHA در خون بالا باشد، قلب و سیستم گردش خون از ایمنی بالاتری برخوردارند و حتی در هنگامی که بدن به دنبال ترشح نورآدرنالین، احتیاج به پمپاژ قلبی بیشتر دارد، آن را حمایت و کمک می کند.

به دنبال بررسی های انجام شده روی گروهی از دانشجویان، دیده شده است، آن هایی که اسید چرب DHA (امگا-3) را به مقدار کافی به مدت سه ماه در طی دوره امتحانات و قبل از آن استفاده کرده اند، میزان استرس و هیجان امتحان و … کاهش یافته و به آرامش و تمرکز حواس بیشتری نسبت به سایر هم کلاسی های خود دست یافته اند.

قرار گرفتن در شرایط پُراسترس برای بسیاری از ما اجتناب‌ناپذیر است. فشارهای کاری، درسی و اجتماعی باعث می‌شود بسیاری از ما هر روز استرس را تجربه کنیم. هنگامی که استرس را تجربه می‌کنیم، بدن ما واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهد. این واکنش‌ها اگر به درستی مدیریت نشوند ممکن است به اثرات نامطلوبی (مانند چاقی مفرط) در زندگی منجر شوند. می‌توان با تغذیه‌ی مناسب، ورزش کردن و استراحت کافی بسیاری از این تأثیرات نامطلوب را کاهش داد. در این مقاله خواهید دید که چطور با تغذیه سالم، می‌توان استرس را کاهش داد؟

وقتی که با شرایط پُراسترس مواجه می‌شویم، سیستم عصبی و غدد آدرنالین پیام‌هایی را به سایر نقاط بدن می‌فرستند و به ما کمک می‌کنند تا بهتر تصمیم بگیریم و در صورت لزوم برای انجام واکنش‌های فیزیکیِ مناسب، آماده باشیم. این یکی از حیاتی‌ترین غریزه‌های ماست که کمک می‌کند با سربلندی از رویارویی با شرایط خطرناک بیرون بیاییم. این غریزه، واکنشِ «جنگ و گریز» نام دارد.

اما ما در زندگی مدرن و پُر دغدغه‌ی امروزی به دلایل مختلفی غیر از مواجهه با شرایط خطرناک، دچار استرس می‌شویم و این در حالی است که در این وضعیت نیز بدن ما رفتار کاملا مشابهی از خود نشان می‌دهد. بدن، کماکان به وسیله‌ی این رفتارهای غریزی، ذهن ما را به شکل طبیعی برای مقابله با خطرات آماده می‌کند و اولویت کمتری برای سایر فعالیت‌های غیرضروری خود قائل می‌شود. هضم غذا یکی از آن چیزهایی است که در شرایط استرس‌زا اولویت پایین‌تری دارد. این اتفاق نتیجه مثبتی ندارد، چراکه هضم ضعیف باعث می‌شود احساس ناخوش‌آیندی داشته باشیم و همین موضوع استرس ما را افزایش خواهد داد

با تغذیه سالم استرس خود را کاهش دهید

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,,