با موانع موقتی سازگار شوید

تا اینجا این برنامه بخشی از زندگی معمولی شما شده است. چیزی که به طور خودکار انجام می دهید. در واقع احساس می کنید که اگر چند جلسه را از دست بدهید، بدن شما واقعا به ورزش احتیاج دارد.

به گزارش مجله زنان، با این وجود هیچ کس کامل نیست. منطقی نیست که انتظار داشته باشید به طور مداوم دو بار در هفته یا پنجاه و دو هفته در سال این تمرینات را انجام دهید. ایجاد وقفه در کارها بخشی از زندگی ما است. ممکن است ازدواج کنید، بچهدار شوید، به مسافرت بروید، شغلتان را تغییر دهید، به دانشگاه بروید یا بیمار شوید. وقتی درگیر این گرفتاریها هستید، چیزهای کم اهمیت کنار گذاشته می شوند و این مسأله قابل درک است. به خود اجازه دهید تا با این حوادث کنار بیاید، حتی اگر از میزان پشتکار شما در مورد برنامه آموزش قدرت کاسته شود.

امیدوارم اگر به علت گرفتاریهای زندگی، چند هفته را از دست دادید احساس گناه نکنید. اما مهم است تا این دوره را محدود کنید و هر وقت که توانستید دوباره برنامه را شروع کنید. اگر این کار را انجام دهید، موانعی که سر راه شما قرار میگیرند موقتی خواهند بود.

توجه داشته باشید که برنامه های ورزشی چه فایده ای برای شما دارند. یکی از زنان در تحقیقات من که در خانواده خود با بیماریهای مختلفی مواجه شده بود، گفت:

ورزش از فشار عصبی میکاهد. وقتی به باشگاه می رفتم تمام گرفتاریهای ذهنی ام را در خانه می گذاشتم. بعد از ورزش احساس خوبی داشتم. اکنون دیل بهتری نسبت به زندگی دارم.

تمرینات هوازی بدنسازی را اضافه کنید

آموزش قدرت مزایای بسیاری برای سلامتی دارد، اما شش ها و قلب شما را درمان نمی کند، برای حفظ تناسب اساسی بدن، به فعالیت های  هوازی نیاز دارید. یک فعالیت هوازی شامل هر ورزشی است که ضربان قلب شما و میزان تنفسی را تنظیم میکند. این فعالیتها شامل پیاده روی آهسته، دویدن، پارو زدن یا بالا رفتن از پله ها و حتی تمیز کردن خانه با سرعت زیاد است.

تمرینات هوازی به شما کمک میکند تا بهتر زندگی کنید. به این لیست درخشان فواید تمرینات که بدون عوارض جانبی هستند توجه کنید:

میزان سلامتی ششها و سیستم قلبی – عروقی خود را افزایش دهید

کمک کنید تا عضلات قوی تر شوند.

وزن خود را کم کنید: کالری مصرف کنید؛ به سوختن چربی های شکم کمک کنید؛ اشتهای خود را کنترل کنید.

فواید روانی و احساسی را در نظر بگیرید: اعتماد به نفس خود را افزایش دهید؛ نگرانی ها، اضطراب، فشار عصبی و بی خوابی را از بین ببرید.

بهترین خبر در مورد این برنامه این است که وقت زیادی برای مشاهدهٔ این تغییرات لازم نیست. اگر میزان سلامتی افراد سالخورده و خانه نشین، سیستم قلبی عروقی آنها، درصد شیوع بیماریهایی نظیر دیابت، عمر طولانی آنها و…. را با ورزشکاران حرفهای مقایسه کنید، خود به خود به سمت این برنامه کشیده می شوید. هیچ تعجبی ندارد، اما نکته قابل توجه این است که اگر به افرادی که در این طیف گسترده قرار دارند توجه کنید، متوجه می شوید که میزان تناسب افراد در یک خط مستقیم نیست.

به معنای دیگر، هرچه در حال حاضر فعالیت کمتری داشته باشید، با اضافه کردن حتی یک تمرین کوچک به برنامه روزانه زندگی خود، فایده بیشتری از این برنامه به دست می آورید.

تحقیقات مرکز عمومی سلامتی و فعالیت بدنی نشان میدهد که ورزشی به اندازهٔ تغذیه، کمربند ایمنی و پرهیز از سیگار برای سلامتی ضروری است. چه مقدار کافی است؟ فقط سی دقیقه در روز کفایت می کند.

حتماً تا به حال این استانداردها را دیده اید. در غیر اینصورت که متأسفانه در مورد بیشتر زنان این مسأله صدق میکند امیدوارم برای هدف مشخص خود، یک برنامه راهنمای مشخص فراهم کنید. وقتی مردم به من میگویند وقت ندارند، همیشه از آنها میپرسم: «آیا می خواهید در سن پنجاه، شصت یا هفتاد سالگی به دلیل ابتلا به دیابت بستری شوید؟ یا به دلیل بیماری قلبی یا شکستگی استخوان وقت خود را در بیمارستان تلف کنید ؟

) مهم نیست چقدر سرتان شلوغ است، حتماً میتوانید سی دقیقه وقت خالی پیدا کنید. تمرینات سبک به معنای ورزشهای حرفهای یا ورزشی کردن در باشگاه نیست. هر فعالیتی که سرعت ضربان قلب شما را زیاد میکند و دمای بدن را بالا میبرد در این گروه قرار دارد. اگر ده دقیقه برای رسیدن به اتوبوس پیادهروی کنید، ظهرها به همراه کودکتان ده دقیقه در حیاط بدوید، و عصرها ده دقیقه با جاروبرقی خیلی سریع همه جا را جارو بکشید، همین کافی است.

تأسف برانگیز است، اما حقیقت دارد: هرچه نامتناسب تر باشید، به فعالیت بیشتری احتیاج دارید و ورزشی هم کمتر برایتان جالب است. چه کسی حاضر است با وجود پا درد، پیادهروی کند. علاوه بر اینکه بعد از پنج دقیقه خسته می شود؟ آموزش قدرت تفاوت های فوق العادهای را به وجود می آورد. قوی تر شدن نقاط ضعف و منفی را که در سستیها وجود دارند و حرکت را سخت میکنند و شما را به سمت غیرفعال شدن سوق می دهند را از بین میبرد. در عوض با قوی شدن میتوانید کارهای بیشتری را انجام دهید و من امیدوارم که شما بتوانید این کار را انجام دهید.

با موانع موقتی سازگار شوید

دسته‌بندی‌ها: ورزش

برچسب‌ها: ,,,,