با نوشیدن مقدار کافی آب در روز سلامت خود را حفظ کنید

با نوشیدن مقدار کافی آب در روز سلامت خود را حفظ کنید

حداقل نیار به آب (ونه چای) در برنامه غذایی حدود 8 لیوان (2 لیتر نیاز روزانه و هر لیوان معمولاً 250 سی سی می باشد) است زیرا بسیاری از واکنشها که منجر به سوخت و ساز در بدن می شوند نیاز به آب دارند و بدون آب این سیستم ها قادر به فعالیت بهینه نخواهند بود. از سوی دیگر سیستم لنفاتیک بدن که حمل چربی ها را به عهده دارد بدون هیچ پمپاژی کار خود را انجام می دهد (سیستم گردش خون با فشار پمپی قوی به نام قلب حرکت می کند) و تنها عاملی که می تواند حرکت این سیستم را سریع تر نماید، رقیق کردن آن با آب و فشار منفی داخل قفسه سینه است که با تنفس های عمیق ایجاد می شود.

پس برای گردش بهتر خون در بدن باید با مصرف آب این سیستم و محتویاتش را رقیق نموده و از سوی دیگر با تحرک و تنفس های عمیق گردش را در این سیستم سریع تر نماییم.

وقتی آب می نوشید معده شما پر و اسید معده رقیق تر می شود و در مجموع غذای کمتری مصرف می کنید. ضمن این که آب باعث می شود. سلولهای شما فعالیت طبیعی خود را حفظ کنند و سموم و مواد زاید را از سلولهایتان دفع کنند. به عبارتی ماشین سلولی مدام فعال می ماند و بدن شما را در حالت طبیعی نگه می دارد. از سوی دیگر آب چای دفع شده از زیر پوست شما را پر می کنید و پوست شما در طول رژیم خراب نمی شود.

از علل یبوست هم کم بودن مصرف آب می باشد که با مصرف آب اصلاح می شود.

نکته مهم : مصرف زیاد و ناگهانی آب هنگام صرف غذا توصیه نمی شود زیرا از یک سو اسید معده رقیق شده غذا هضم نمی شود و از سوی دیگر لقمه های قبلی به سمت جلو رفته و قضا را برای لقمه های بعدی فراهم می کنند. پس هنگام صرف غذا حداکثر نصف لیوان و به آرامی آب بنوشید.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,