برای کاهش وزن خود از مصرف امگا-3 غافل نشوید

برای کاهش وزن خود از مصرف امگا-3 غافل نشوید

در پی بررسی های انجام شده و گزارش آماری بدست آمده در کشور آلمان، مشاهده شده است که 88 درصد زنان برای لاغر شدن و داشتن تناسب اندام ، اقدام به نخوردن غذا می کنند و متاسفانه از رژیم های خطرناک و خودسرانه ای برای رسیدن به منظور خود استفاده می کنند که بعضی از آن ضررهای جبران ناپذیری برای سلامتی به دنبال خواهند داشت، مثلاً مصرف ماهی بدون حساب و یک بعدی یک نوع ماده غذایی و حذف سایر مواد غذایی که مسلماً بدن را منجر به کمبودهایی خواهد کرد و عوارض بعدی به دنبال خواهد آورد. این گونه افراد تنها به این فکر هستند که رژیمی داشته باشند تا لاغر شوند در صورتی که رژیمی صحیح می باشد که در آن کلیه مواد لازم به بدن رسیده ولی از حد ضروری بیشتر نبوده و کالری تامینی توسط آن نیز از حد مجاز برای فرد تجاوز نکند گروهی که چربی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف می کنند باید بدانند که قلب 80% نیاز خود را از چربی ها می گیرد هم چنین کلیه ویتامین های محلول در چربی ها (K،E،D، A)  برای رسیدن به بدن و جهت ذخیره در بدن نیاز به چربی دارند، اسیدهای چرب ضروری مانند لینول اسید برای رسیدن به بدن نیاز به وجود چربی دارند و… هم چنین باید بدانند که مهم، رعایت میزان مصرف چربی ها و نوع چربی مصرفی است نه حذف آن به کلی.

به یاد داشته باشید که چاقی یک بیماری یا مرض نیست ولی می تواند باعث ایجاد بسیاری از امراض بشود.

با مصرف اسید چرب امگا-3، می توان اطمینان حاصل کرد که ویتامین های لازم به بدن می رسد. هم چنین حذف سایر چربی ها، نه تنها باعث افزایش کلسترول نمی شود، حتی به پایین رفتن سطح کلسترول خون هم کمک می کند. بدون چربی زندگی امکان پذیر نیست. همان طور که گفته شد، مهم، نوع چربی مصرفی است و امگا-3 بهترین چربی قابل استفاده است که حتی مانع از گرفتگی عروق (آرتریواسکلروز) می شود. برای داشتن زندگی سالم سعی کنید امگا-3 را بر سایر چربی ها ترجیع داده و فعالیت بدنی را فراموش نکرده و هم چنین از اسیدهای چرب اشباع شده و حیوانی استفاده نکنید.

دسته‌بندی‌ها: دسته‌بندی نشده

برچسب‌ها: ,,,,,