برای کاهش وزن خود هرگز ناامید نشوید

برای کاهش وزن خود هرگز ناامید نشوید

نا امید شدن از بخشش خداوند جزو گناهان کبیره است، زیرا کسی که گناهی انجام دهد و به بخشش خداوند امیدوار باشد، دیگر گناهی مرتکب نخواهد شد ولی کسی که ناامید باشد، بواسطه این ناامیدی گناهان دیگری را نیز مرتکب خواهد شد.

در روند کاهش وزن، شخص ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شود، مسافرت برود و دچار اضافه وزن شود، در مراسم مختلف شادی یا ناراحتی پرخوری کند، ولی اگر نا امید نشود، می تواند ادامه داده و جبران کند ولی در صورت نا امیدی کیلوهای اضافی سریعاً گریبانگیر شخص خواهد شد.

از میان بردن افکار منفی در این باره مثلاً انتقاد شدید از خود در پاسخ به وضعیت رژیم می تواند به ترک هر گونه تلاش منتهی شود. پس جمله من به خوردن سالم و درست ادامه می دهم باید مرتب تکرار شود.

مشکل دیگر که افراد در حین کاهش وزن درگیر آن هستند، مواقعی است که شخص برنامه غذایی و تحرک را رعایت می کند ولی کاهش وزن نخواهد داشت. در این مواقع باید شخص ادامه دهد تا مجدداً روند کاهش وزن شروع شود، (در اکثر مواقع در چنین حالتیف کاهش سایز در حال انجام است) مثال برای درک این حالت، پایین آمدن از پله های یک مجموعه آپارتمانی است. وقتی شما در حال کاهش ارتفاع از طریق پلکان هستید، به محلی می رسید که ارتفاع کم نمی کنید (ایستگاه یا پاگرد) ولی تا این قسمت را طی نکنید به کاهش ارتفاع بعدی (پله ها) نمی رسید، بسته به طبقه ای که از آن حرکت کرده اید، تعداد این قسمتها متفاوت است پس در روند کاهش وزن هم تا وقتی که شما این مرحله توقف را طی نکنید به مرحله بعدی کاهش وزن نخواهید رسید این مرحله تقریباً در همه افراد بوجود می آید ولی موفق واقعی کسی است که در این مرحله نا امید نشود و ادامه دهد. یکی  از این مراحل، در موقع قاعدگی در خانمها اتفاق می افتد. خانمها از چند روز قبل تا چند روز پس از قاعدگی دچار احتباس آّ و نمک در بدن شده و وزن کم نمی کنند و یا حتی دچار اضافه وزن (نسبت به وزن قبلی) می شوند که نباید نا امید شوند. در مواقع استرس به علت ترشح هورمون ها و نیز با مصرف نمک ممکن است احتباس آب و نمک را داشته و اضافه وزن و نه چاقی (چاقی تجمع چربی در بدن می باشد) را تجربه کنیم، که این تجمع مایعات موقتی بوده و خود بیخود از بدن دفع خواهد شد.

* در تحقیقات مکررا مشخص شده است که برنامه طولانی تر و موفق تر هستند.

مثال دیگر برای این مورد همان سفر با اتومبیل است. شما وقتی با اتومبیل سفر می کنید نقاطی از جاده ترافیک سنگین تر و جائی سبک تر است، گاهی شیب جاده به سمت بالا و گاهی به سمت پائین است، گاهی برای استراحت یا سوخت گیری مجبور به توقف هستید. در تمام این مواقع سرعت شما بسیار کم یا گاهی به صفر می رسد ولی با ادامه به مقصد خود خواهید رسید.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,