تاثیر آراستگی ها و مقاومت ها بر زیبایی

کم کردن وزن و تناسب اندام، هدف تحقیقاتی که ما در «جاما» انجام دادیم نبودند. به خاطر بیاورید که ما از شرکت کنندگان خواستیم تا مدت یک سال کاهش وزن را فراموش کنند. اگرچه وزن آنها هیچ تغییری نکرد ولی ظاهرشان تغییر کرد. زنانی که ورزشی کردند به جای وزن کم کردن مناسب تر شدند.

* کمکهای کنترل کنندهٔ وزن

اضافه شدن حجم عضله نه تنها باعث پیشرفت ورزشی می شود، بلکه فعالیتهایی که کالری را میسوزانند، متابولیسسم را افزایش می دهند. این پدیده به این دلیل اتفاق میافتد که عضله بافت فعالی دارد و در حال مصرف کالری است. این بافت چربی را ذخیره کرده و در مقابل انرژی کمی را میسوزاند. همانطور که در کتاب دوم «زنان قوی، متناسب می مانند» توضیح دادم، افرادی که رژیمهای غذایی دارند حجم عضلاتشان را با وجود چاقی از دست می دهند. ما در یک مطالعه مقدماتی کوچک، متوجه شدیم زنانی که تمرینهای آموزش قدرت را در کنار برنامه کم کردن وزن دنبال می کنند، علاوه بر کم کردن حجم عضلات، وزن هم کم می کنند. «پت» ۷۶ ساله یکی از داوطلبان در این تحقیق، تمام وزن اضافه اش را که ۲۹ پوند بود کم کرد. در واقع او بیشتر وزن اضافه اش را در مدت پرهیز چهار و نیم ساله اش کم کرد. او میگوید:
به خاطر متابولیسم بالای بدنم، روزانه ۱۶۰ کالری می سوزانم، میدانید که پس از قطع رژیم دوست دارید هر چیزی را که می بینید بخوریل خصوصاً چیزهایی را که در این مدت نخورده اید؟ وقتی که از چاقی خلاص شدید و عضلاتتان پرورش یافت آنگاه میتوانید کمی بیشتر بخورید بدون اینکه احساس کمبودی داشته باشید.

* بهبود انعطاف پذیری

اگرچه این تحقیقات مختص مطالعات (جاما) نبود با این وجود زنان در ادامه اظهاراتشان بیان کردند که برنامه آموزش قدرت، آنها را انعطاف پذیرتر کرده است. پت میگوید: “من سابقاً برای بستن یک دکمه کوچک بلوز ابریشیمی ام بسیار تلاش می کردم و بازوهایم کمی خسته می شدند اما حالا حتی بدون فکر کردن به آن، این کار را به راحتی انجام می دهم.

* توان (نیرو) بخشی

عمده توجه گزارشات جاما در خصوصی عضلات، استخوانها و تعادل بدن بود، اما تا جایی که می دانم جالب ترین بخشی این تحقیق (میزان در نظر گرفته شده) دشوارتر از حد پایه بود: تغییرات ظاهری داوطلبانمان. آنها انتظار نداشتند بدنهایشان در چنین سنی تا این حد تغییر کند. اما تنها با گذشت چند ماه قوی تر، خوش اندام تر و پر انرژی تر از آن چیزی بودند که تصور میکردند بتوانند باشند و از این بابت هیجانزده شده بودند. چه کسی است که به دنبال چنین چیزی نباشد؟

آیا سلامتی با نیروبخشی به دست می آید؟

هر چه بیشتر به آموزش قدرت می نگریم، بیشتر به فواید آن پی می بریم. مطالعات اخیر در تافتس و مراکز دیگر نشان میدهد که آموزش قدرت، خطر بیماری قلبی و دیابت در جوانان را کاهش میدهد. همچنین در از بین بردن افسردگی و افزایش اعتماد به نفس، فراغت از مشکلات در هنگام خواب، از بین بردن علائم دو بیماری روماتیسم و التهاب مفاصل، مبارزه با یبوست و بی اختیاری در ادرار و مدفوع و حتی بهبود شرایط زندگی برای افراد مبتلا به ایدز نیز موثر است. من مطمئنم که شما در آینده در مورد آموزش قدرت بیشتر خواهید شنید، بنابراین اخبار را برای آخرین پیشرفت ها دنبال کنید.

دسته‌بندی‌ها: طب و زیبایی

برچسب‌ها: ,,,,,