تاثیر تمرینات چابکی بر سلامتی بدن

تمرینات چابکی

چابکی در ورزش و زندگی روزانه برای بالا بردن کنترل بدن، افزایش سرعت پاها و پیشگیری از ضرب خوردگی مهم است. چابکی باعث می شود که شخص بتواند بدن خود را به سرعت حرکت دهد. شخص با داشتن چابکی می تواند به راحتی به جهت های مختلف جلو، عقب و چپ و راست حرکت کند. یک برنامه ی چابکی بر روی تعادل، قدرت برای حرکت و تغییر سریع مسیر در جهت های مختلف تمرکز دارد. در مسیرهایی که برای بالا بردن چابکی ایجاد شده موانعی قرار گرفته که باید آن ها را به طور صحیح پشت سر گذاشت.

حرکات ورزشی برای افزایش چابکی و قدرت بدن

ورزش با وزن بدن مزایای فراوانی دارد و شاید خیلی از شما با آنها آشنا باشید. این نوع ورزش که به هیچ وسیله خاصی نیز نیاز ندارد می تواند باعث عضله سازی ، چربی سوزی و افزایش عملکرد ورزشی فرد از جمله سرعت و قدرت شود. اضافه کردن حرکات جهشی برای تمرین یک چالش جدید است و سطح ورزشتان را بسیار بالا می برد.

قبل از شروع حرکات ورزشی به خاطر بسپارید این آموزش ورزشی برای کسانی که تازه ورزش را شروع کرده اند و یا کسانی که تازه آسیب دیدگی داشته اند اصلا توصیه نمی شود. برای دریافت نتیجه کامل حرکات باید در فرم کاملا درست اجرا شوند. این روتین ورزشی را بهتر است قبل از دیگر تمرینات انجام دهید چون نیاز به قدرت و انرژی عضلات دارد.

اگر تازه می خواهید این تمرینات و حرکات ورشی را شروع کنید بهتر است ابتدا به آرامی پیش بروید و به خود سخت نگیرید و بین هر دوره تمرین 48 تا 72 ساعت استراحت کنید. حتی اگر نتوانید تمرینات را به پایان برسانید باز هم از مزایای آن محروم نخواهید بود. حتی دو مرتبه انجام این نوع تمرینات در هفته می تواند به بهبود سرعت و قدرتتان کمک کند. در ادامه لیستی از این تمرینات را همراه با آموزش انجامشان در اختیارتان قرار می دهیم.

تاثیر تمرینات چابکی بر سلامتی بدن

دسته‌بندی‌ها: ورزش

برچسب‌ها: ,,,,