تاثیر مصرف ماهی بر درمان اختلالات هورمونی و قاعدگی

ماهی برای سلامت هورمونی از گوشت قرمز بهتر و ارزشمند تر می باشد. ماهی های روغنی مانند ساردین ارزش خاصی دارند، چون بسیاری از مواد مغذی در چربی گوشتشان یافت می شود ماهی های آب های عمیق از همه مطمئن ترند.

ماهی آزاد و قزل آلا خوب است ولی قبل از خرید مطمئن شوید که پرورشی نیستند. متأسفانه پرورش دهنده ها برای حفاظت از ارزش اقتصادی محصول خود از مواد شیمیایی و داروها استفاده می کنند. با این که دلخواهترین راه حل برای دریافت تمام موادمغذی مورد نیاز از طریق غذایی است که مصرف می کنیم، ولی همیشه در این کار موفق نمی شویم.

شاید برای تأمین انرژی و بوجود آوردن تعادل، به دُز اضافی از مواد مغذی به خصوصی لازم باشد، سال هاست که بعلت بد غذایی مقدار این مواد مغذی مهم، در بدن شما دچار نقصان شده و به واسطه کمبود، به بیماری های مختلف دچار شده اید و شاید هم احتیاج به افزایش مواد مغذی را حس نموده باشید. ممکن است در جذب یا دفع مواد مغذی به خصوص دچار مشکل شده باشید یا ساختار بیوشیمیایی فردی شما به گونه ای است که احتیاجتان به طور غیرعادی بالا می باشد.

شاید در معرض مواد شیمیایی بوده اید که قدرت استفاده بدن از مواد مغذی را کم کرده است. یا به دلیل بالا رفتن نیاز به مواد مغذی نمی توانید عادات مضر همیشگی را کنار بگذارید. در این صورت، مشکلات هورمونی شما احتمالاً بدون مصرف مکمل های غذایی حل نخواهد شد. با این حال، مصرف صحیح مکمل ها به آن راحتی که به نظر می آید نیست. انتخاب محصولی مؤثر نیاز به برداشت صحیح، هم درباره مشکل، و هم درباره طبیعت غذایی مکمل دارد. در کتاب های طبی نمونه های متعدد از کسانی دیده می شود که با مصرف غیر منطقی مکمل ها و ویتامین ها به خود آسیب رسانده اند، به خصوص وقتی مقدار بسیار زیادی ویتامین یا مواد معدنی مصرف شده است مشکل جدی تر می شود. اغلب مواد مغذی، وقتی زیاد مصرف می شوند، می توانند مضر باشند.

دسته‌بندی‌ها: بیماری زنان

برچسب‌ها: ,,,