حرکت تقویت عضلات شکم

چند حرکت برای تقویت عضلات شکم

عضلات شکمی اغلب از ضعیف ترین عضلات در بدن زنان هستند و ما قصد داریم که با تقویت این عضلات فشار را از روی کمر برداریم. ضعیف بودن عضلات شکمی باعث بد فرمی بدن و ایجاد مشکلاتی در کمر می شود. در این دوره وقتی که شما عضلات شکم خود را تقویت کنید باعث از بین رفتن فشار از روی کمرتان خواهید گردید و همچنین دارای یک شکم صاف و بدون چربی خواهید شد. اگر در زمانی که در حالت انجام این تمرینات هستید عضلات شکمی شما سفت شوند یا به لرزه بیفتید، شما در حال انجام فعالیتی هستید که بیش از حد به عضلاتتان فشار وارد می کند. وقتی شما به پشت بر روی زمین خوابیده اید، هرچه پاهایتان را به سطح زمین نزدیک تر کنید، بیش ترین فشار را روی شکم خود می آورید و هرچه پاهای خود را بالا ببرید کار شما ساده تر خواهد شد. پس طوری تمرین کنید که فشار بیش از حد به خود وارد نیاورید. وقتی در حال انجام این تمرینات هستید- و حقیقتاً در هر زمان سعی کنید که به عضلات شکمی مناسب فکر کنید. این باعث پیشرفت بدن و رسیدن به شرایط آرمانی می شود.

اگر برای مدتی طولانی از لحاظ جسمی فعال نبوده‌اید یا دچار مشکلات کمر و پشت یا بیماری‌های پزشکی دیگر هستید، پیش از انجام این برنامه‌های ورزشی بهتر است با پزشکتان مشورت کنید. اولین قدم برای شروع ورزش‌های تقویت عضلات شکم و تنه،‌ آموختن «سفت‌کردن» عضلات شکم است. برای این کار در حال نشسته، ایستاده یا درازکش، آرام اما با قوت عضلات شکمی‌تان را سفت کنید و نافتان را به سمت پشت بکشید.
استخوان دنبالچه (در انتهای ستون فقرات) باید اندکی جلو بیاید؛ انگار که می‌خواهید آماده شوید تا ضربه‌ای به شکمتان وارد شود. در حالی که به‌طور طبیعی نفس می‌‌کشید، این وضعیت را برای 10 ثانیه حفظ کنید. هنگامی که به اندازه کافی این حرکت را انجام دادید، می‌توانید به انجام سایر ورزش‌های تقویت‌کننده عضلات شکم و تنه بپردازید،‌ چه تمرین‌هایی که روی یک سطح پایدار (کف زمین یا تشک ورزشی) انجام می‌شوند و چه آنهایی که روی یک سطح ناپایدار، مانند یک توپ ورزشی انجام می‌گیرند.
نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که «با انجام ورزش‌های شکم و تنه نمی‌توانید از شر چربی‌های شکمی‌تان خلاص شوید» و برای این کار باید به رژیم غذایی و انجام ورزش‌های هوازی برای سوزاندن کالری‌ها روی آورید.
در هر حال، داشتن عضلات شکم و تنه قوی به سلامت بدن شما و محافظت از ستون فقرات کمک می‌کند.

دسته‌بندی‌ها: ورزش

برچسب‌ها: ,,,,