در بین تمام ورزشها پیاده روی را انتخاب کنید

در بین تمام ورزشها پیاده روی را انتخاب کنید

قبل از هر چیز باید بدانید که حتی با تغییر دادن بعضی از عادات کوچک در همه جا می توانید 50 تا 100 کالری بیشتر در روز بسوزانید.

اما برای شما که در میانسالی و یا کهنسالی بسر می برید و یا سنگینی شما به حدی است که مانع از شرکت در ورزش های پرتحرک و سنگین می شود، بهترین ورزش «پیاده روی» است و باید آنرا بخش مهمی از سبک زندگی جدید خود قرار دهید.

این ورزش به کم کردن وزن سرعت می بخشد و از تمرکز یافتن چربی ها در بدن جلوگیری می کند. ورزش شما را وادار می کند که احساس بهتری داشته باشید و به نرمال کردن عوامل شیمیایی بدن کمک فراوانی می کند.

بهترین راه برای اکثر آنهائیکه وزن اضافی دارند آن است که حداقل یک مسیر طولانی را برای قدم زدن انتخاب کنند و خود را بدن عادت دهند.

این همان کاری است که درحال حاضر من انجام می دهم. در شرایطی که ورزشهای شدید و بالا و پایین پریدن ها احتمالاً برای من و شما که سنگین وزن هستیم، یک سری مخاطرات و مسائلی نظیر صدمه یافتن دست و پا و یا زخمهای مزمن روی پشت و اندام بجا می گذارد؛ من «پیاده روی» را انتخاب کرده ام و آنرا برای شما توصیه می کنم. از وقتی که این روش بهشتی را برای خود انتخاب کرده ام، تمام آثار و علائم زخمهای کهنه و دردهای اندام ناپدید شده و حتی روز بروز علاقه ام بدان بیشتر شده و بیشتر وزن کم کرده ام. دویدن بعدی برای من سنگین وزن پراضطراب بود که فقط می توانستم سه بار در هفته شرکت کنم. اما در حال حاضر در هفته پنج الی شش روز پیاده روی می کنم و کالری بیشتری می سوزانم. بعد از یک الی دو سال هواخواهی و شیفتگی من به حدی زیاد شد که مجله باشگاه پیاده روی به تبعیت از من مردم را به پیاده روی ترغیب نمود. هزاران نفر بدان پیوسته و نامه های خوانندگان همه حاکی از داستانهای جالبی از کم کردن وزن و فواید بیشمار ورزش بود.

سودمندی ورزش :

«تمام فواید سلامتی را که قبلاً گفته ایم برای شما به ارمغان می آورد»

منظور آنست که شما در سلامتی کامل بسر ببرید و از اندام موزون خود نهایت لذت را ببرید. شما که اضافه وزن دارید مخصوصاً بیشتر مستعد درگیر شدن با مسایل بهداشتی خواهید شد، و ورزش می تواند به شما کمک کند تا هریک از این مشکلات را از خود دور کنید. یکی از بیماریهائی که بیشتر گریبانگیر افراد چاق می شود، بیماری تصلب شرائین (مسدود شدن شریانهای خونی) است که منجر به سکته قلبی می شود. ازدیاد فشارخون ، دردهای پاها و کمر و تنگی نفس نیز از بیماریهای دیگری است. افراد چاق در سالهای بلوغ و میانسالی مبتلا به بیماری دیابت می شوند. اکثر پزشکان قرن بیستم بهترین دارو برای معالجه این بیماری روز افزون را ورزش تجویز می کنندف زیرا ورزش نیاز به مصرف انسولین را کم می کند. آمار نشان می دهد که مردم چاق بیشتر مستعد بیماری سرطانی هستند. آزمایشات تجربی که روی موشها انجام گرفته نشان داد که موشهائی که تحت تمرینات شدید ورزشی قرار گرفتند بیشتر در مقابل سرطان مقاوم بودند، تا موشهائی که در گوشه ای نشسته و تمام روز خواب پنیر می دیدند.

دسته‌بندی‌ها: ورزش

برچسب‌ها: ,,,,