سرعت و زمان مناسب برای پیاده روی

سرعت و زمان مناسب برای پیاده روی

باید کمی زیادتر از قدم زدن معمولی باشد ( و نه بیش از حد سریع) ولی در صورتی که مشکل مفصلی یا قلبی دارید باید با نظر پزشک متخصص خودتان سرعت را تنظیم نمایید.(اگر می خواهید دقیقتر بدانید به توصیه های کالج آمریکایی طب ورزش در مورد شدت فعالیت در مطالب بعدی مراجعه کنید)

نکته بسیار مهم : در موقع پیاده روی سرعت خود را بصورت متناوب کم و زیاد نمایید. این کار دو فایده دارد :

1.سوخت و ساز دستخوش شوک های متوالی شده و تأثیر پیاده روی را بیشتر می کند.

2.مفاصل اندام تحتانی از فشار یکنواخت موقع پیاده روی رهایی یافته و استرس کمتری را تحمل می کنند.

  • بهترین زمان جهت پیاده روی 120-90 دقیقه (5/1 تا 2 ساعت) پس از صرف صبحانه و یا عصرانه است. چون غذا خوردن (بخصوص صبحانه) باعث یک افزایش در سوخت و ساز می شود و پس از آن با پیاده روی ادامه می یابد ولی مهم ترین نکته این است که همیشه اجرای بهترین ها، عملی نیست، پس عملی ترین کارها بهترین آنها است، یعنی زمان پیاده روی باید با مسایل شغلی و خانوادگی شما تنظیم شود.

    فقط برای تعیین زمان پیاده روی باید وقت غذا رعایت شود، یعنی یک تا 2 ساعت پس از غذا (به علت اینکه خون در سیستم گوارش درگیر و مشغول هضم غذاست) ترجیحاً پیاده روی انجام نشود. پس از انجام پیاده روی هم ترجیحاً یک تا 2 ساعت غذا صرف نشود (به علت اینکه خون درگیر عضلات می باشد) و بهتر است در این زمان از آب و سبزیجات (خیار، گوجه فرنگی، هویج بخار پز و یا سالاد) استفاده شود.

دسته‌بندی‌ها: ورزش

برچسب‌ها: ,,,