شما مجبور نیستید کم غذا بخورید تا وزن کم کنید

«شما مجبور نیستید کم غذا بخورید تا وزن کم کنید»

البته کم خوردن کمک می کند اما ضرورت ندارد. بعضی از بانوان موسسه ما متذکر شده اند که آنانکه با پیاده روی منظم به تنهائی توانسته اند وزن کم کنند، ابداً نیازی به تغییر برنامه غذایی خود نداشته اند.حتی در طول مدتی که ورزش می کردند بیشتر از سابق غذا می خوردند، با وجود بر این وزنشان کم می شد. اگرچه کالری هائیکه با روشهای عمومی ورزش سوخته می شود دقیقاً مورد توجه واقع نمی شود ولی تأثیر همه جانبه آن در طول ماهها بسیار اعجاب انگیز و قابل احترام است. برای به تصور کشیدن آن فرض کنید که در طول سال گذسته وزن شما سه کلیو اضافه شده و با ادامه خوردن باید انتظار داشته باشید که ماه آینده نیز نیم کیلو چاق تر خواهید شد. حال تصور کنید که در روز یکساعت پیاده روی می کنید، در حالیکه میزان غذا خوردن شما تفاوتی نکرده است. تأثیر قدم زدن بطور معمولی و مستمر کافی خواهد بود تا سبب شود در طول یک ماه 1 کیلو وزن کم کنید، و حتی با خوردن غذای معمولی هنوز موفق خواهید شد یک کیلو بیشتر از وزن خودتان کم کنید.

توجه : شما لازم است که این امر مهم را بدانید؛ هرچه وزن شما سنگین تر باشد در هنگام تمرینهای ورزشی کالری بیشتری می سوزانید. اگر وزن شما 100 کیلو باشد و روزی یک ساعت پیاده روی کنید، شما 350 کالری می سوزانید ، در حالیکه دوست شما که 57 کیلو دارد و با شما همراه است فقط 235 کالری در همان مدت و مسافت می سوزاند.

شاید فکر کنید کم کردن کالری و لاغر شدن از طریق غذا نخوردن آسانتر از آن است که بیشتر ورزش کنید. خواهش می کنم خود را تسلیم اینگونه افکار نکنید، حتی فکرش را هم نکنید! بعداً مژده هائی درباره شروع برنامه شما خواهم گفت اما حالا اجازه دهید برای ورزش محاسن بیشتری بگویم تا شما را آنقدر به هیجان آورم تا فرد فعال تری شوید.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,,