عینک آفتابی را چگونه امتحان کنیم؟

اگر به کیفیت عدسی عینک آفتابی شک دارید یک عینک فتوکرومیک را بردارید و عدسی عینک آفتابی­ تان را جلوی آن در مقابل نور خورشید بگیرید.

اگر عدسی استاندارد باشد اشعه فرابنفش خورشید را جذب می­ کند و در نتیجه عینک فتوکرومیک تغییر رنگ نمی ­دهد برای اطمینان از عدم انحراف در عدسی نیز می­توانید عینک را به چشم بزنید و به یک سطح منظم مانند لبه میز یا خطوط بین کاشی­ ها نگاه کنید و سرتان را به بالا، پایین و اطراف حرکت دهید اگر عدسی استاندارد باشد این خطوط با حرکت چشم شما کج و معوج نخواهد شد.

موقع خواب، یک مشت از بلغور جو را داخل کیسته گذاشته و به شیر آب قسمتی که آب از آن خارج می­شود ببندید تا آب لطیف­تر و آرامش­بخش­تر شود.

در حدود۷۰ درصد از خانم ­ها که نقاب بارداری یا ماسک حاملگی را تجربه کرده­ اند: به خال­های تیره اطراف صورت و گاهی اوقات روی بدن بر اثر تولید استروژن که باعث تولید بیشترین ملانین می­شود دچار شده­اند در زیر نور خورشید نمیائید، اگر پوست در معرض اشعه فرابنفش قرار بگیرد کلوآسما بدتر خواهد شد به علاوه از ضدآفتاب گرفته شده از ماده معدنی با SPF 25 استفاده نمائید.

تولید افزایش یافته ملانین به این معنی است که پوست اطراف نوک پستان تیره می ­شود، همچنین ممکن است متوجه خط قهوه­ای تیره بنام خط سیاه از قسمت نافتان تا استخوان شرمگاهتان شوید. اگر دچار کلوآسما هستید، این تغییر رنگ سه ماه پس از زایمان از بین می­رود.

هورمون­های بارداری موجب آرامش بیشتر در دیواره­ها و دریچه ­های رگ­ها می­شوند و توسط گردش خون افزایش یافته رنگتان قرمز می­شود و رگه ­رگه­ های عنکبوتی شکل آبی رنگ روی صورت، گردن، سینه، بازوها و پاهایتان ایجاد می­شود. معمولاً این رگه­ها تا آخر بارداریتان باقی می­مانند. بنابراین اگر دوست دارید که آنها را پنهان کنید از پوشاننده آرایشی استفاده نمائید.

اما، اگر زیر نور خورشید بروید مجدداً آنها بدتر خواهند شد. شرکت درمابلند (ترکیبات پوستی) یک طیف بسیار خوب از پوشاننده­ها را تولید کرده است که هم اکنون در سراسر جهان در دسترس هستند.

بنا به دلایل مشابه، شما می­توانید دچار بیماری واریس در پاها، رانها یا کشاله رانتان شوید. این تورم، خارش و گاهی اوقات رگهای دردناک ارثی هستند و اگر اضافه وزن داشته یا زیاد روی پا بایستید واریس بدتر می­شود. همان­طور که خون درون پاها و قسمت پائین بدنتان جمع می­شود،‌ در هفته­های آخر و سنگین بارداری واریس مشکل­آفرین می­شود. زمانی­که نشسته­اید یا دراز کشیده ­اید پاهایتان را از قسمت قوزک روی جای مرتفعی بالا ببرید، ماساژ دادن با ژل گرفته شده از آلوئه­ورا پوست را خنک و با طراوت خواهد کرد. متأسفانه پوشاننده کمک چندانی نخواهد کرد اما پوشیدن جوراب­های خوب کمک­کننده خواهد بود. صبح قبل از اینکه از جای خود بلند شوید آنها را بپوشید. من یک جفت جوراب تمیز را همیشه کنار تخت خوابم می­گذاشتم. از پوشیدن جورابها یا شلوارهایی که گردش خون را محدود می­کنند خودداری نمائید. ورزش­های محتاطانه مانند قدم زدن، شنا کردن و   کشش­های کلی (یا یوگا برای بارداری) را انجام دهید. اگر مجبور هستید که به مدت زیادی بایستید یا بنشینید تا جایی که می­توانید به اطراف قدم بزنید از نشستن با پاهای رویهم گذاشته اجتناب نمائید. در سه ماه آخر بارداری، با قرار دادن بالش­های اضافی زیر بدن و زانوهایتان به قسمت پائینی پشتتان کمک کرده و آن را حمل خواهند کرد، در نتیجه شما می ­توانید راحت تر بخوابید و این راحتی در صورتتان نیز نمایان خواهد شد.

۳ توصیه تغذیه ­ای برای حفظ سلامت پوست

  • از کاهش وزن شدید و ناگهانی بپرهیزیاد که احتمال بروز چین و چروک­های پوستی را زیاد می­کند
  • از سیگار و مواد مخدر بپرهیزید که این ۲ با از بین بردن چربی­های زیر پوست زمینه را برای بروز چروک­های پوستی مهیا می­کنند.
  • زیاد عصبی نشوید و اخم نکنید تا عضلات صورتتان بیش از حد منقبض نشوند و شاهد پیدایش تدریجی چین و چروک­ها در چهره­تان نباشید و هر روز از مواد لبنی و میوه­ها استفاده کنید.

دسته‌بندی‌ها: پوست و مو

برچسب‌ها: ,,,,