فواید ورزش مدیتیشن چیست

مدیتیشن یکی از ورزش های حفظ  تسلط و تمرکز می باشد و در آن نحوه چگونگی حفظ آرامش به ورزشکاران این شاخه آموزش داده می شود. در حال حاضر این ورزش هم به صورت تخصصی و هم مبتدی در باشگاه های ورزشی تعلیم داده می شود. این ورزش دارای فواید زیادی است که یادگیری آن به همه افراد در هر طبقه سنی پیشنهاد میگردد. در ادامه با فواید این ورزش پر کاربرد و عالی آشنا خواهید شد.

بسیاری از آیین‌های درون‌انگارانه و برخی از دین‌های بزرگ به خصوص ادیان شرقی نظیر هندوئیسم و بوداگرایی آیین‌های مراقبه را نیز دربرمی‌گیرند. اکثر روش‌های محبوب مراقبه ریشهٔ شرقی دارند. از روشهای معروف مراقبه شرقی مراقبه متعال (تی. ام)، ذاذن و مراقبه ویپ‌آسانا است.

مدیتیشن از بی ذهنی است.حالتی است از آگاهی بی اندازه خالص.در حالت عادی آگاهی مملو از زباله است,درست مانند آینه ای که با غبار پوشیده شده باشد.ذهن همواره پر است از هیاهوی افکار در حال گذر, آرزوها,خاطره ها,هیجان ها همگی در حال عبور هستند,واقعاً که یک هیاهوی دائمی در ذهن وجود دارد.

فواید مدیتیشن: بر اساس یافته های بالینی مدیتیشن منظم می تواند در درمان حمله اضطراب، اختلال اضطرابی فراگیر، زخمهای گوارشی، التهاب روده بزرگ، پسوریازیس، وبرخی اختلالات افسردگی مانند دیس تایمی موثر باشد. مدیتیشن می تواند به عنوان مکمل درمان در فشار خون بالا، پیشگیری از سکته قلبی،سخت شدن دیواره عروق، التهاب مفاصل، دردهای عضلانی، سرطان، بی خوابی، میگرن، و سکته مغزی به کار رود. مدیتیشن می تواند درمان مکملی برای آلرژیهای خفیف تا متوسط وآسم باشد، چون کاهش استرس در این بیماریها نقش پیشگیری کننده دارد. مدیتیشن موجب کاهش علائم و بهبود عملکرد در بیماریهای عصبی مانند پارکینسون، ام اس، و صرع می شود.

سلامت قلب: مطالعات بیشماری به تاثیر مدیتیشن بر سلامت قلب پرداخته‌اند. مشخص شده که تمرین منظم مدیتیشن به کاهش فشار خون بالا در دراز مدت کمک می‌کند.در میان این مطالعات، یک مطالعه نشان‌دهنده کاهش شدید فشار خون و ضربان قلب در بزرگسالان سیاه‌پوست بود.

همچنین، مطالعه دیگری نیز نشان داد که نوجوانانی که دو بار در روز و هر بار به مدت 15 دقیقه به مدت چهار ماه اقدام به مدیتیشن می‌کنند می‌تواند فشار خون خود را تا چند رقم کاهش دهند. ارتقاء ایمنی: همچنین مدیتیشن به جلوگیری از بیماری و عفونت‌ها کمک می‌کند.

در مطالعه‌ای که عملکرد سیستم ایمنی را می‌سنجید، داوطلبانی که هشت هفته مدیتیشن کرده و کسانی که مدیتیشن تمرین نکرده بودند ویروس آنفلوآنزا را دریافت کردند. آزمایش خونی که بعداً انجام شد نشان داد که گروهی که مدیتیشن کرده بودند آنتی‌بادی‌های بیشتری در مقابله با ویروس آنفلوآنزا تولید کرده است.

فواید ورزش مدیتیشن چیست

دسته‌بندی‌ها: ورزش

برچسب‌ها: ,,,,