فواید چند گانه ورزش

فواید چند گانه ورزش

باید گفت با ورزش به طریق اولی می توان وزن کم کرد نه با رژیم غذایی.

اولین فایده ورزش :

«اگر می خواهید وزن کم کنید ورزش را انتخاب کنید نه رژیم غذایی »

پزشک موسسه ما دکتر گرانت گویناب می گوید : «به همان اندازه که ورزش کنیم وزن کم خواهیم کرد»

دومین فایده بزرگ ورزش :

چربیها را به آتش بکشانید.

در طول دوره طولانی گرسنگی یا رژیم غذایی سخت ، بدن قادر است پروتئین ها را شکسته، ملکولهای آنرا تبدیل به مواد سوختی نماید تا عضلات آنرا بسوزانند و انرژی کسب نماید. در حالت عادی بدن برای مواد سوختی منحصراً ابتداء از کربوهایدریت ها و درجه دوم از چربیها استفاده می کند. از نظر شیمیایی کربوهایدریت ها مواد سوختی آماده ای هستند که به سرعت تبدیل به انرژی می شوند. چربی ها متعاقباً منبع تغلیظ یافته گرمازای انرژی هستند. اگر شما بدنبال سگ خود در طول خیابان بدوید، تمام انرژی که شما در این کوشش بدست می آورید از سوزانیدن گلیکوژن (یکی از کربوهایدریت ها) ذخیره شده در عضلات است، در حالیکه چربیها در وسط قرار گرفته، دست نخورده باقی می مانند و نظاره گر هستند!

هنگامیکه شما بطور جدی وارد کارزار ورزش می شوید؛ پیاده روی طولانی را پیش می گیرید، تنیس بازی می کنید و یا بطور منظم نرمش می کنید، یعنی بدن شما می خواهد کارهای خارق العاده ای انجام دهد و این سیستم فایده ای است که ورزش به دنبال دارد. به نظر می آید که بدن بلافاصله سبک زندگی جدیدی را که در پیش گرفته اید تشخیص می دهد و برای ترغیب آن نیاز به سیستم سوخت تازه ای دارد تا آنرا از هرکجا که باشد انتقال دهد یعنی به سراغ چربیهای دست نخورده می رود، و آنرا میسوزاند و انرژی حاصل را در اختیار شما قرار می دهد. در صورتیکه گلیکوژن که سوخت سریع سوزی است در ماهیچه ها ذخیره باقی می ماند.

آنچه در مقصود اهمیت بیشتری پیدا می کند: فایده ورزشهای شدید و مستمر است که توانایی بدن را به حدی می رساند تا برای سوخت بدن چربیها را بسوزاند نه کربوهایدریت ها.

سومین سودمندی ورزش :

«پیشرفت روزافزون توانائیهای بدن»

معمولاً ورزشی که این هفته انجام می دهید در هفته های بعد برایتان آسانتر خواهد بود، شما را بیشتر ترغیب و تشویق به انجام می نماید. فرضاً اگر من در شروع ورزش 200 متر می دویدم، ناچار بودم بایستم و نفس تازه کنم. سه ماه یا چهار ماه بعد که ناچار بودم دو تا سه کیلومتر بدوم، تازه فهمیدم بدنم گرم شده است. یکسال بعد در منطقه کوهستانی 18 کیلومتر دویدمف هیچوقت از نفس نیفتادم و پر انرژی تر شده بودم. ملاحظه می کنید : هر چقدر شروع ورزش ضعیف باشد اهمیتی ندارد. مهم تجربه عالی است که شما از ورزش کسب می کنید و احساس می کنید بنیه شما هفته به هفته زیادتر و قویتر می شود و مهم تر آنکه شما تشخیص میدهید تا 600 کالری در ساعت می توانید بسوزانید و در جمیع جهات احساس می کنید بدن شما در شرایط خوب و عالی قرار گرفته و از همه مهمتر وزن کم می کنید .

دسته‌بندی‌ها: ورزش

برچسب‌ها: ,,,,,