میزان نیاز روزانه بدن به پروتتین چقدر است؟

میزان نیاز روزانه بدن به پروتتین چقدر است؟

دلایل بسیاری نشان می دهند که بین مصرف غذاها با پروتئین فشرده و امراض قلبی، فشار خون بالا، سرطان، دردهای مفاصل، پوکی استخوان، نقرس، زخم معده یا اثنی عشر و بسیاری از بیماری دیگر رابطه مستقیم هست. این اطلاعات توسط دکتری فرای، ویکتوراس کولوینکاس، بلانش لئوناردو، باربارا برهام، جان شارفنبرگ، اوروی شل، هربرت شلتون و دیگران سندیت یافته اند این موضوع بر وزن و یا میزان انرژی فرد موثر است.

پروتئین پیچیده ترین مواد تشکیل دهنده غذاها است و جذب و استفاده اش هم مساله ای بغرنج است. راحت ترین غذا برای هضم در بدن میوه است نقطه مقابل آن یعنی در انتهای نردبان، پروتئین قرار گرفته. وقتی غذای پروتئینی خورده می شود، بیشتر از هر غذای دیگری برای هضم انرژی لازم است.

متوسط زمان برای عبور غذاها (غیر از میوه) از مجرای روده بین 25 تا 30 ساعت است غذایی که حالا از بدن خارج شده وقتی خورده شده بود بیشتر از 2 برابر بوده است، پس بنا بر این، قاعدتا اگر کسی پروتئین بیشتر خورده انرژی کمتری برای دیگر عملیات بدن مثل دفع مواد سمی باقی می گذارد.

مساله پروتئین آن قدر از حد گذشته که دیگر مردم نمی توانند با آن راحت باشند. واقعیت این است که ما آن اندازه که همیشه گفته اند به پروتئین احتیاج نداریم. اول این که، در چرخه های بدن انسان 70 درصد پروتئین اضافی وجود دارد. 70 درصد! دوم این که بدن انسان فقط روزی 23 گرم از پروتئین را از دست می دهد. یعنی  یک انس، این مقدار از طریق مدفوع، ادرار و زخم های سطحی و تعرق از بین می رود. برای جبران  یک انس فقط لازم است 700 گرم پروتئین در ماه بخوریم. بیشتر مردم زیادتر از این میزان مصرف می کنند و تقریبا پروتئین در تمام غذاهایشان موجود است. RDA پروتئین مورد نیاز 56 گرم در روز است (کمتر از دو انس!) .

و مقداری که ما مصرف می کنیم تقریبا دو برابر نیاز معمول بدن است! مصرف بیش از نیاز بدن به سیستم فشار می آورد تا حدی که بدن سعی می کند خود را از این اضافی خلاص کند. تمامی این ها اتلاف وحشتناک انرژی باارزش بدن است که برای وزن کم کردن به آن نیاز داریم. یک لیوان 8 انسی فقط 8 انس مایع می گیرد، اگر 16 انس را در آن بریزید، هر مقداری بیشتر از 8 انس تلف می شود و جزء اضافات است. در مورد بدن هم همین طور است. کافی ست یک بار بدانیم که میزان لازم برای بدن چقدر است. یک انس. همین!

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,