نکات تغذیه ای مناسب برای سلامت پوست

به نکات زیر در رابطه با تغذیه پوست توجه کنید:

ویتامین ها: مطمئن شوید رژیم غذایی تان حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری می باشد.

آنتی اکسیدان ها: شامل ویتامین A ,C,E می باشند صدمات ناشی از نور خورشید را کاهش می دهند. ویتامین A سرعت بازسازی سلول ها را افزایش داده ؛ رشد سلول ها را متعادل ساخته و جریات و تشکیل کلاژن را افزایش می دهد.

سبزیجات و میوه جات تازه: منبع خوبی از ویتامین A و C هستند ، در حالی که مصرف آجیل ویتامین E بدن را تامین خواهد کرد.

روی: ماده معدنی ضروری برای تولید کلاژن می باشد (بافت پشتیبان پوست) . جگر گوساله و گاو ، گوشت لخم گاو ، تخمه آفتاب گردان ، بادام زمینی و پنیر ، منابع خوبی از روی می باشند.

پوستی بدون چروک با ده ماده غذایی

بسیاری از مردم ویتامین A را پیام آور بینایی بهتر می دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیما به میزان ویتامین A برای خنثی کردن عناصر مضر پوست نقش آنتی اکسیدان را بازی کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر می اندازد و پوست ما را جوان نگه می دارد. دو سوم ویتامین A مصرفی ما از بتاکاروتن تامین می شود که تولید کننده رنگ زرد و نارنجی در میوه ها و سبزی هاست. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که برای سلامت پوست الزامی است تبدیل می کند و به مصرف می رساند. سیب زمینی ، هویج و زردآلو منبع غنی بتاکاروتن هستند.

ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می کند.

ویتامین A محلول در چربی بوده و به راحتی در بافت بدن ما ذخیره می شود ، در حالی که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمی دراد ، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین A را به غذای خود بیفزایید. به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیحاتی که حاوی مقدار زیاد بتاکاروتن هستند و مصرف آن ها خطری برای سلامتی پوست ندارد بسنده کنید. منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر ، شیر ، زرده تخم مرغ ، پنیر چدار ، ماهی ، سیب زمینی شیرین ، هویج ، کدو حلوایی ، طالبی ، زردآلو ، هلو ، کلم بروکلی ، گریپ فروت ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل.

10 راه ساده برای افزودن بتاکاروتن به سبد غذایی شما خواننده عزیز وجود دارد:

هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانی ندارد ، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه می کند.
برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشتری دارد.
روزانه یک ماده لبنی با طعم میوه مصرف کنید ، مثل ماست و میوه تازه ، زردآلو ، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذای شما افزایش چشمگیری داشته باشد.
برش های کوچکی از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنی خود بیفزایید.
تاثیر بسیار مطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت.
همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید.
به شام خود میوه بیفزایید . کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.
میوه های گرمسیری را انتخاب کنید. اگر از میوه های عادی خسته شده اید به میوه های مناطق حاره مانند انبه روی آوردید.
گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونی یا سالاد گوجه فرنگی بیفزایید ؛ موجب شادابی پوست شما خواهد شد.
انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگی کنید که نه تنها گیرنده های چشایی شما به وجد در می آیند بلکه میزان زیادی کاروتن نیز به سبد غذایی شما افزوده شده است.
آب میوه های غنی از کاروتن را بنوشید ، مثل آب طالبی و آب هویج.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,