نکته های طلایی در مورد نوشیدن آب

بسیاری عادت دارند. هنگامی که غذا میخورند آب بنوشند که این کار یک عمل غیر منطقی بوده و تأثیر سوئی بر عمل هضم دارد. وقتی که در بین غذا آب می نوشید این عمل ترشحات را رقیق نموده و در نتیجه مانع هضم کامل غذا شده و مقادیر زیادی از غذاها بدون آن که جذب بدن شوند دفع می شود.

به گزارش مجله زنان، پس برای جلوگیری از این عمل بهتر است نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا از مصرف هرگونه آشامیدنی اجتناب کنید.

* مصرف اب به صورت ناشتا باعث شستشوی معده و مجاری فوقانی گوارش شده و از بسیاری بیماریها پیشگیری می کند.

برای جلوگیری از فشار به کلیه از نوشیدن چند لیوان آب در یک لحظه خودداری کنید اگر در اثر کار بدنی عطش زیادی دارید می توانید با فاصله هر ۲۰ دقیقه یک لیوان آب بنوشید و هنگام تشنگی از مصرف نوشیدنیهای دیگر به جای آب پرهیز نمایید.

روش صحیح تعذیه

• قبل از خوردن غذا بسم الله گفته و خدا را شکرگزاری نمایید.

•  غذا را با آگاهی کامل بخورید یعنی به مزه و رنگ غذا توجه سپس آن را خوب جویده و بخور یابد.

• زمانی که در حالت ایستاده یا روی صندلی غذا میخورید جاذبه زمین جریان خون را به پایین میکشد و سبب جمع شدن خون در پاها میگردد که این امر سبب می شود غذا در معده به خوبی هضم نشود. لذا بهتر است هنگام خوردن غذا بر روی زمین نشسته و پای چپ را به شکم بچسبانید تا جریان خون در معده بیشتر باشد.

• برای جذب بهتر مواد غذایی هر لقمه را حداقل ۲۵ بار بجوید تا کاملا هضم گردد.

•از صحبت و عجله کردن در حین خوردن غذا بپرهیزید.

• غذاهای آب پز را در همان روز مصرف کنید و از نگهداری آن برای روز بعد بپرهیزید.

غذاها و میوه هایی که دارای طبع سرد هستند

بالنگ، بنفشه، کاهو، سرکه، کدو، نخود، گل محمدی، سیب، گشنیز، جور، نان، لوبیا قرمز، لوبیا، شلغم، گوجه فرنگی، گشنیز، گیلاس، خیار، بادمجان، هلو، گریبپ فروت، توت فرنگی، شاهبلوط، سیب سبز، گلابی، آلوچه، انار، آلو، ریواسی، هنل وانه، بادام زمینی، کال و تنبلی، ارزن، ماشی، گوشت بز، گه شت گاو، ماهی تازه، سفیده تخم مربع، شیر، پنیر تازه، جغنادر، کاسنی، شفتالو، خربزه شیرین، چای، قهوه، عرقی، بیدمشک، بامیه، برنج، مرغابی، انجیر و سماق.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,,,