پیاده روی مناسب برای کاهش وزن هر فرد چقدر است؟

میزان پیاده روی مناسب برای کاهش وزن هر فرد چقدر است؟

برای کم کردن وزن و تناسب اندام، ورزشهای استقامتی پیشنهاد می شود که بهترین، ساده ترین، راحت ترین، در دسترس ترین و کم هزینه ترین ورزش پیاده روی است بشرط اینکه پیوستگی آن حفظ شود یعنی رفتن به خرید، نگاه کردن ویترین و هر نوع توقف از تأثیر آن می کاهد.

دویدن برای شخصی که اضافه وزن دارد ممکن است مشکل ساز باشد، زیرا همانطوری که در بالا اشاره شد، سرعت زیاد منجر به استفاده بدن از قندها به عنوان سوخت خواهد شد، بنابراین ضمن افت قند بیشتر، چربی به میزان کمتر به عنوان سوخت، مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر، سیستم قلب و عروق، تنفس و مفاصل هر شخص برای وزن نرمال او طراحی شده و اضافه وزن، بخودی خود یک فشار مضاعف روی این سیستم هاست. بنابراین هر فشارشدید در شروع فعالیت بدنی منجر به آسیب های غیرقابل جبران خواهد شد. پس یک شروع آرام و افزایش تدریجی شدت لازمه یک فعالیت بدنی مداوم است.

جهت کاهش وزن ورزش سنگین و احتمالاً مقطعی و موقتی بی فایده است و برعکس یک ورزش ملایم که قابلیت تداوم بیشتر داشته باشد، بهترین است. پیاده روی به علت اینکه فقط کفش مناسب و وقت لازم دارد، احتمال تداوم داشتن آن بیشتر است.

اگر بدن شما آمادگی ورزشی ندارد، از 10 تا 20 دقیقه پیاده روی در روز شروع کنید و به حداکثر 40-35 دقیقه برسانید. پیاده روی بیشتر، ممکن است در درازمدت به مفاصل شما آسیب برساند (با توجه به اضافه وزنی که مفاصل تحمل می کنند) و نیز ممکن است منجر به افزایش اشتها نیز بشود.

کفش شما باید ورزشی، سبک، دارای 5/2 تا 3 سانتی متر کف (لژ) نرم باشد تا فشار اضافه وزن به کف نرم کفش منتقل شده و به مفاصل شما آسیب نرساند.

دسته‌بندی‌ها: ورزش

برچسب‌ها: ,,,,