چطور خشکی پوست بدن و صورت را از بین ببریم

بسیاری از مردم هنگام سرمای زمستان در پوست خود احساس کشیدگی می کنند ، اما اکثرا به دنبال بر طرف کردن این احساس ، البته تا وقتی که به پوست آسیب جدی نرسیده ، نیستند . نتیجه ی کم آبی و خشکی معمولا خود را با علایمی مانند خارش ، پوسته و تکه تکه شدن پوست نشان می دهد .

اما پوست شما مثل یک باغ است که باید به آن رسیدگی کنید و به فکر تغذیه ی آن باشید . اول از همه مواد غذایی که در زمستان می خورید بسیار مهم هستند .

مصرف لبنیاتی مثل پنیر ، ماست میوه ای ، کره و شیر را افزایش دهید .
به رژیم غذایی خود میوه های خشک را بیافزایید . می توانید ترکیبی از میوه های خشک در یک شیشه برای خود داشته باشید . دو انجیر خشک ، پنج گردو و ده عدد بادام در روز کافی است .
زمستان سبزیها و میوه های تازه و فصلی زیادی با خود می آورد . سبزیجات سبز مثل اسفناج ، بروکلی ، نخود ، کرفس و کاهو را فراموش نکنید. حداقل یک بار در روز مصرف این سبزیجات ضروری است .
مصرف روزانه ی میوه ی شما نیز باید حداقل سه عدد در روز باشد . برای مثال یک سیب کامل ، یک پرتقال کامل و یک کاسه انار .
در کنار همه ی اینها ، می توانید امگا3 طبیعی را ، به فرم دانه ی کتان و ماهی ، به رژیم غذایی خود بیافزایید . استفاده از بذر کتان در سالاد و کنار غذا ایده ی خوبی است .
آخرین مورد اما مهمترین ، روزانه 8 تا 10لیوان آب بنوشید . بسیاری از ما در زمستان احساس تشنگی نمی کنیم و آشامیدن آب را نادیده می گیریم ، اما باید بدانید آب برای سلامت پوست ضروری است .

همچنین بهتر است از گرمای مصنوعی بیش از حد و دوش آب داغ دور باشید . بهتر است به جای افزایش گرمای منزل ، لباس های بیشتری بپوشید . این گرما و گرمای بیش از حد آب حمام، پوست را خشک می کنند .

حال که از تغذیه ی صحیح صحبت کردیم ، وقت آن رسیده که به دیگر موارد بپردازیم :

سلامت پوست در زمستان به تمرینات ورزشی نیز بستگی دارد . پانزده دقیقه پیاده روی ، ایروبیک ، پیاده روی تند ، یوگا ، پیلاتس … هر انتخابی که داشته باشید باید برای افزایش گردش خون و سوخت و ساز بدن ورزش کنید و طراوت را به پوست باز گردانید . ورزش در هوای تمیز و آزاد قطعا اکسیژن بیشتری به پوست می رساند .

ماساژ بدن

شاید کمی تعجب کنید ، اما ماساژ بهترین روش برای آبرسانی پوست در زمستان است . ماساژ گردش خون را افزایش می دهد ، باعث کاهش خشکی پوست می شود ، پوست را آبرسانی می کند ، به پوست لطافت می بخشد و موجب استحکام آن می شود . اما سوالی که پیش می آید این است که کدام روغن ها برای ماساژ پوست مناسب ترند ؟ روغن های کنجد ، چوب صندل ، نارگیل ، گل محمدی ، خردل و بادام همگی امتحان خود را پس داده اند . اما اگر مایل باشید می توانید روغن زیتون را انتخاب کنید . همچنین با ترکیب چند مورد از این روغن ها می توانید از فواید آنها بهره ی بیشتری ببرید .
عسل هم یکی از بهترین مرطوب کننده ها است و باید همیشه یک شیشه از آن را در خانه نگه دارید . یک قاشق پر از عسل بردارید و روی پوست ماساژ دهید . سپس پوست را با آب سرد بشویید .

دسته‌بندی‌ها: پوست و مو,گوناگون

برچسب‌ها: ,,,,,