چه غذاهایی به تقویت حافظه کمک میکند؟

چه غذاهایی به تقویت حافظه کمک میکند؟

سبزیها و میوه هایی مثل کرفس (جوانه زرد رنگ بالای آن) هویج تیرتیزک، آلو قرمز، تره فرنگی، کاهو، و گوجه فرنگی به تقویت حافظه کمک فراوانی می کنند پیاز دارای مقادیر زیادی سولفور یعنی گوگرد است که این ماده در پیاز باعث فعال کردن اسیدهای آمینه مورد نیاز مغز شده و غیر مستقیم به افزایش حافظه کمک می کند. غذاهایی مثل تخم مرغ با داشتن مقادیر زیادی vitelin یعنی یک فسفر لپیتد قوی levitin سولفور، فسفر، پتاسیم، آهن، منگنز و ovalbomin که یک فسفر پروتئینی و کونالبومین آهن دار می تواند به تقویت حافظه کمک فراوان کند اصولاً تخم مرغ برای فعالیت مغز بسیار ضروری است به طوری که آنهایی هم که از خوردن تخم مرغ منع شده اند اغلب اجازه دارند هفته ای دو تخم مرغ بخورند.

پنیر نیز به خاطر داشتن مقادیر زیادی فسفر و کلسیم در ازدیاد فعالیت حافظه نقش مهمی در بردارد. در پنیر مواد جالب توجهی یاقت می شود. همین طور در گوشت گاو و گوسفند نیز اسیدهای آمینه ای است که در افزایش میزان حافظه نقش آفرین هستند. خرمالو به خصوص به خاطر داشتن مقادیر زیادی منیزیوم، فسفر و پتاسیم در افزایش قدرت حافظه کمک می کند.

خوراک مغز و کتلت آن نیز از غذاهایی است که باعث افزایش میزان حافظه می شود و مقداری از مواد مورد نیاز برای فعال کردن حافظه در مغز گوسفند و گاو نیز وجود دارد. همین طور مغز ماهی بر افزایش حافظه کمک می کند.

البته لازم است این نکته را نیز اضافه کنیم که تمرین، حافظه را زیاد می کند یعنی شما اگر حافظه خوبی ندارید سعی کنید مثلاً یک سطر شعر را هر روز یاد بگیرید یعنی حفظ کنید. البته ممکن است حوالی ظهر باز این شعر از یادتان برود. دو مرتبه آن را حفظ کنید و همین طور عصر و شب بالاخره در آخر آن روز آن شعر در مرکز حافظه شما جای خواهد گرفت و فردا نیز با شعر دیگری همین کار را بکنید بعد از سه چهار روز یکبار اشعاری را که در آن روز ها از بر کرده اید دو مرتبه به خاطر آورید و برای خود بلند تکرار کنید. این کار باعث فعال شدن و ورزیده شدن مرکز حافظه شده و به تدریج کار را برای حفظ کردن شعرهای بعدی آسان تر می کند.

یادتان باشد یکی از میوه هایی که حافظه را زیاد می کند و مردم زیاد به آن اهمیت نمی دهند و یا زیاد مصرف نمی کنند توت سفید و یا توت هرات است که دارای مقادیر زیادی فسفر است و پس از خورده شدن بلافاصله این فسفر جذب بدن شده و در سطح مغز به فعالیت و تقویت حافظه می پردازد البته توت دارای مقادیر متنابهی نیز ویتامین  B1  است که راجع به خواص بسیار ارزنده آن قبلاً مطالبی را برایتان نوشته ایم.

بد نیست در همین جا ذگر کنیم که اگر شما عادت دارید چای خود را با شیرینی مثل قند بخورید سعی کنید که قند را که برای بدن مضر است فراموش کرده و مثلا چای خود را با توت بخورید تا هم از عوارض قند ساکاروز در امان بمانید و هم از این رهگذر به افزایش و فعالیت حافظه خود کمک کنید و هم غذای انرژی دهنده ای وارد بدن خود کرده باشید.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,,