چگونه از پاهایمان مراقبت کنیم؟

برای اجتناب از پینه بستن پاها به علت سائیده شدن مداوم آنها بهتر است پاپوش های خود را عوض کنید.

صندل های رو باز بهترین گزینه هستند. من طرفدار صندل های اصلی دکتر شول هستم. مدل های Birkenstocks یا مدل های جدیدتر صندل های انگشتی به طرز ماهرانه ای طراحی شده اند تا با کاهش مشکلات پا آنها را ورزش داده و ماهیچه های پاها را نیز تقویت کند. این صندل ها همچنین می توانند ران های شما را نرم و براق جلوه داده و کمر درد را کاهش دهند، این صندل ها بسیار راحت بوده و در اشکال مختلف صندل، کفش های پاشنه چوبی یا پوتین یافت می شوند.

مناطق رفلکس روی پاها به بخشهای خاصی از بدن مثل مثانه، ستون فقرات و لوزالمعده مرتبط هستند.

گفته می شود که ماساژ آرام اما محکم برای بهبود سلامتی در این مناطق مفید است .

برای کاهش وتسکین درد گردن و سر، شست خود را روی نوک هر یک از انگشتان پا گذاشته و ۵ ثانیه فشار دهید. وقتی که من سردردهای شدید داشته باشم، نوک شست خود را روی پشت انگشت شست پایم را توسط انگشت شست و سبابه دستم به طرفین حرکت می دهم. در این هنگام نقاط درد در زیر انگشتان دستم به صدا می آیند. در این زمان، من آن نقطه را ۳۰ ثانیه ماساژ داده و سپس رها می کنم (و درد سر کمتر می شود).

برای کاهش فشار روحی در سینوس ها، طول هر انگشت پاراماساژ دهید. نقاط رفلکس در این بخش از پا به سینوس ها مرتبط هستند. زیر انگشتان پا را به آرامی فشار داده و فشار را به سمت بالا منتقل کنید.

برای تقویت کلی سیستم بدنی، با انگشت شست دست خط مرکزی انگشت دوم پا را به سمت پایین دنبال کنید تا به مرکز گودی کف پا برسید. سپس این نقطه را ۵ ثانیه محکم فشار دهید. این نقطه از پا با شبکه – آفتابی یک شبکه پیچیده از اعصاب مرکزی بدن – در ارتباط است (این نقطه یکی از بهترین نقاط برای طب سوزنی نیز می باشند).

برای کاهش استرسی کمر، به آرامی و با کمک شست دستتان قوسی داخلی پا را به صورت دایره ای ماساژ دهید. کار خود را از پاشنه پا شروع کنید و به سمت شست پا حرکت کنید. هر کجا که احساسی درد یا تورم کردید، آن نقطه را برای مدت ۵ ثانیه فشار دهید.

وقتی که این کار به پایان رسید، بقیه فرآیند مانیکور کردن را ادامه دهید. اگر می خواهید از لاک رنگی استفاده کنید، به مانند مانیکور دست عمل کنید یعنی اول روکش اولیه، سپس لاک و بعد روکش نهایی. به خاطر داشته باشید که هرگز گوشت زیر ناخن و نوک ناخن ها را لاک نزنید (چرا که اگر پای شما به جایی برخورد کند، لاک از روی ناخن شما کنده نشود). دو دقیقه بعد از لاک زدن ، یک قطره روغن ناخن ها ریخته و صبر کنید تا خشک شوند.

برای استفاده از ماساژ دستی، می توانید از غلتک پا استفاده کنید. این وسیله نسبتا ارزان، کوچک و مناسب می شود. ابتدا کفش های خود را درآورده و غلتک را در محلی درد به جلو و عقب حرکت دهید و هر کجا که نیاز بود، فشار را بیشتر کنید تا درد شما به سرعت کاهش یابد.

دسته‌بندی‌ها: پوست و مو

برچسب‌ها: ,,,,