کدام رژیم غذایی را انتخاب کنیم؟قلیایی یا اسیدی

کدام رژیم غذایی را انتخاب کنیم؟ قلیایی یا اسیدی

رژیم های غذایی غنی از قندها و کربوهیدرات ها در کشورما بسیار گسترده است. افراد زیادی روز خود را با خوردن این مواد در وعده ی صبحانه شروع می کنند. قندها و کربو هیدرات ها به شدت باعث افزایش سطح اسید در بدن ما می شوند و مصرف روزانه ی این مواد غذایی موجب بروز بیماری های جدی مانند مشکلات قلبی، پوستی، پوکی استخوان خواهد شد و عوارضی چون سردرد، اضطراب و تحریک پذیری را به همراه خواهد داشت.

غذاهای قلیایی نه تنها موجب برقراری تعادل در سطح PH بدن می شوند بلکه بدن را از انواع ویتامین ها و مواد معدنی سیراب می کنند. همچنین به دلیل داشتن چربی های سالم و آنزیم های خاص به نفع دستگاه گوارش عمل می کنند و بهبود سلامت عمومی را به همراه دارند. افرادی که از سرماخوردگی های مکرر و یا آنفولانزا رنج می برند و به دنبال انرژی بیشتر هستند بهترین پیشنهاد برای آن ها رژیم غذایی قلیایی است. بسیاری از مردانی که کلیه های سنگ ساز دارند و از این وضعیت خسته شده اند بهترین راهکار برای آنان تبعیت از رژیم غذایی قلیایی است. همچنین افرادی که پوکی استخوان و بیماری های مربوط به کمبود کلسیم دارند رژیم قلیایی را حتماً امتحان کنند. بیماران قلبی و عروقی نیز چاره ی دردشان در رژیم غذایی قلیایی نهفته است.

بعد از اجرای یک دوره رژیم غذایی قلیایی و دفع اسیدهای تجمع یافته در بدن به وضوح شاهد خواهید بود که انرژی شما چقدر بیشتر شده و احساس خستگی و خواب آلودگی در شما کمتر شده است. همچنین پوست شما شفاف تر و جوان تر خواهد شد و آلرژی و درد مفاصل با شما خداحافظی خواهد کرد، وضوح ذهنی شما افزایش خواهد یافت و از داشتن حافظه ای قوی لذت خواهید برد. اینها تنها برخی از مزایای رژیم غذایی قلیایی است. همان طور که در هر برنامه ی غذایی انگیزه و عزم و اراده لازم است در این رژیم هم برای مشاهده ی نتایج بهتر باید تصمیمی قاطع گرفت زیرا مصرف برخی مواد غذایی باید به طور جدی محدود شود.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,