4 راه موثر برای افزایش سرعت کاهش وزن

4 راه موثر برای افزایش سرعت کاهش وزن

یکی از مهم ترین نکات در روند کاهش وزن، بالا نگه داشتن سوخت و ساز بدن می باشد. افرادی که فکر می کنند که بدن آنها به کاهش وزن، خیلی کند پاسخ می دهد یا مقاومت نشان می دهد، باید بدانند که عادتهای غلط، اشتباهات شایع و یا برنامه های غذایی غیر اصولی می تواند رنج و عذاب را در حین برمامه کاهش وزن در پی داشته باشد، ضمن این که می تواند روند کم کردن وزن را مختل نمایند. در ضمن بدانید که روند کاهش وزن هفته ای نیم تا یک کیلو گرم می باشد و انتظار بیشتر از خود نداشته باشید و هرگز سرعت کاهش وزن خود را با کسی مقایسه نکنید. حال، لطفا به نکات زیر خوب دقت کنید :

1.هیچ عده غذائی را حذف نکنید :

افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند هم رنج گرسنگی را تحمل می کنند و هم لاغر نمی شوند، زیرا سوخت و ساز آنها کم می شود. حذف صبحانه همراه با کاهش شدید سوخت و ساز و چاقی همراه خواهد شد. این وعده، مهمترین وعده غذایی در روز است. صبحانه چون پس از چندین ساعت عدم مصرف غذاست، بیشترین نقش را در افزایش تأثیر حرارتی غذا خوردن (TEF) و بنابراین افزایش سوخت و ساز بازی می کند.

2.منظم غذا بخورید :

منظور این نیست که سر یک ساعت مشخص غذا بخورید، بلکه منظور این است که 3 وعده غذائی را همراه با 2 میان وعده پیش از ظهر و عصر استفاده نمایید. و وعده های اصلی غذائی از یک ساعت مشخص دیرتر نشود. به عنوان مثال صبحانه از 9 صبح، ناهار از 2 بعدازظهر، شام از 9 شب دیرتر نشود. اکثر افرادی که نامنظم غذا می خورند، دچار اختلال سوخت و ساز و افزایش اشتها می شوند.

3.فاصله دو وعده غذا بیش از 4 الی 5 ساعت نشود :

هرچه فاصله دو وعده غذا بیشتر شود، سوخت و ساز کمتر شده و اشتهای وعده بعد نیز بیشتر می شود، بعنوان مثال اگر شخصی از ساعت 1 بعدازظهر ناهار میل کند و شام او ساعت 10 شب سرو شود و در این فاصله از میان وعده استفاده نکند، هنگام صرف شام هم اشتهای او زیاد و غیرقابل کنترل است و هم سوخت و ساز به شدت کاهش یافته است، که نتیجه چاقی شدید خواهد بود. پس این شخص در ساعت 5 یا 6 بعدازظهر، باید از میان وعده استفاده نماید که می تواند شامل میوه، خرما یا 2 لقمه نان و پنیر و یا شیر باشد. این میان وعده سوخت و ساز را افزایش و اشتهای و عده بعدی را کاهش می دهد.

4.لبنیات کم چربی را در حد تعادل استفاده کنید :

نقش لبنیات در برنامه غذائی جلوگیری از پوکی استخوان و افزایش سوخت و ساز است، پس آن را جدی بگیرید.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,