۵ راه برای کاهش وزن سریع

 

5 راه برای کاهش وزن سریع

1.آب زیاد استفاده کنید :

حداقل نیاز به آب (و نه چایی) در برنامه غذایی حدود ۸ لیوان است زیرا بسیاری از واکنشها که منجر به سوخت و ساز در بدن می شوند نیاز به آب دارند و بدون آب این سیستم ها قادر به فعالیت بهینه نخواهند بود. از سوی دیگر سیستم لنفاتیک بدن که حمل چربی ها را به عهده دارد، بدون هیچ پمپاژی کار خود را انجام می دهد (سیستم گردش خون با فشار پمپی قوی به نام قلب حرکت می کند) و تنها عاملی که می تواند حرکت این سیستم را سریعتر نماید، فشار منفی داخل قفسه سینه است که با تنفس های عمیق ایجاد می شود و مانند یک پمپ برای لنف عمل می کند.

پس برای گردش بهتر چربی در بدن باید با مصرف آب این سیستم و محتویاتش را رقیق نموده و از سوی دیگر با تحرک و تنفس های عمیق گردش را در این سیستم سریع تر نماییم ( در ادامه بحث تنفس اصولی را خواهید آموخت)

2.تحرک سبک ولی منظم داشته باشید :

فعالیتهای سبک نظیر پیاده روی را جدی بگیرید ولی از تحرکهای شدید و مقطعی پرهیز کنید. تحرکهای شدید علاوه بر فشار مضاعفی که بر سیستم قلب و مفاصل افراد با اضافه وزن وارد می کنند، منجر به افزایش اشتها نیز می شوند. این گونه ورزش ها معمولاً پس از مدتی محکوم به رها شدن می باشند، که خود منجر به افزایش شدید وزن خواهد شد.

3.چای سبز مصرف کنید :

مصرف چایی سیاه را کاهش داده و یک تا ۲ فنجان چای سبز را در برنامه روزانه خود بگنجانید. چای سبز دارای خواص آرام بخش است، ضد سرطان است و سوخت و ساز را افزایش می دهد، ولی بیش از حد آن منجر به افت قند و فشار خواهد شد. (در ادامه با خواص چای سبز بیشتر آشنا خواهید شد)

یک نکته : مواد غذایی مفیدی نظیر نان جو، گوشت گوساله و چایی سبز را در صورتی مصرف کنید که با بدن شما سازگار باشند. به عنوان مثال این مواد غذایی می توانند منجر به کاهش قند یا افت فشار خون شده و منجر به مصرف مواد قندی شوند.

4.به اندازه کافی بخوابید :

خواب بیش از حد باعث کاهش سوخت و ساز و خواب بسیار کم نیز با کاهش تمرکز بر روی رفتارها (خوردن)، منجر به پرخوری و در نهایت باعث چاقی می شوند. میزان نیاز به خواب هر شخص در شبانه روز متفاوت می باشد. بیشترین فرمول که مورد قبول اکثر محققین می باشد. ۲±۷ ساعت در شبانه روز می باشد، یعنی خواب افراد از ۵ تا ۹ ساعت متفاوت است.پس اگر خواب شما از ۹ ساعت در شبانه روز بیشتر نباشد و تحرک شما در طول روز مناسب باشد (تا افت سوخت و ساز ناشی از خواب را جبران کند)، شما می توانید حتی بعد ازظهرها هم بخوابید (فقط سعی کنید از ناهار شما کمی فاصله داشته باشد) کسانی که درصد خواب REM (قسمتی از خواب که شخص در آن خواب می بیند و مغز فعالیت بیشتری دارد) آنها زیاد است معمولاً باید بیشتر بخوابند تا با طول بیشتر خواب، کمی عمق آن را جبران نمایند (یعنی زیادتر می خوابند) و با این حال صبح ها معمولاً سرحال نیستند و در طول روز هم انرژی ذهنی و جسمی کمتری دارند. این افراد باید بهداشت خواب را رعایت کنند و در صورتی که پس از مدتی نتیجه نگرفتند به روانپزشک جهت تنظیم خواب مراجعه نمایند. (در ادامه بحث در مورد خواب، اطلاعات بیشتری دریافت خواهید نمود)

5.مصرف نمک را به حداقل برسانید :

نمک با جذب آب و احتباس آن در بدن منجر به افزایش وزن (و نه چاقی) می شود. درست است که چاقی محسوب نمی شود، ولی به هرحال روی ترازو وزن را بالاتر نشان خواهد داد.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,