کالری مورد نیاز بدن را با سوزاندن چربی ها شعله ور کنید

کالری مورد نیاز بدن را با سوزاندن چربی ها شعله ور کنید.

در زندگی روزمره مشکلات و مزاحمت های فراوانی به همراه داریم که باید با تدبیر آنرا از خود دور نمائیم. در ابتدا این عوامل پیچیده به نظر می رسند، مانند : دوستان، دشمنان، پول، گرانی، بیکاری و زمانی ولی اگر با فکر و درایت با هر یک برخورد کنیم به آسانی قابل حل می باشند. مسئله خوردن نیز یکی از عوامل بسیار پیچیده ایست که بیشتر از همه همراه ما است. خوشبختانه با ابتکار می توان تحقیقاً مضرات غذا را بسوزانیم و از خود دور کنیم.

این اولین فایده ورزش است، واقعاً چقدر عالی بنظر می رسد، اگر تمام مشکلات مزمن را می توانستیم چنین آسان و موثر از خود دور کنیم، در آنصورت خوشبختی واقعی از آن ما می شد.

بله؛ این یک حقیقت محض ایت که با ورزش می توان تمام مضرات و چربیها را از بدن دور نمود. ولی چقدر باید ورزش کرد تا بتوان تمام چربیهای بدن را سوزانید؟ به یک مثال کوچک توجه کنید : اگر حتی یک شعله از مشعل بزرگ صنعتگری را روشن کنیم می تواند در بلند مدت کار خود را انجام دهد و همین کار واقعاً خوبی است نه بد. زیرا هر چقدر وزن زودتر کم شود سریعتر بجای خود برمی گردد و هر قدر به آهستگی و پیوسته از بین برود احتمال کمتری دارد که بحالت اولیه خود برگردد.

میزان مصرف کالری روزانه ما به عوامل مختلفی از جمله: وزن، قد، جنسیت، سن و فعالیت روزانه بستگی دارد. هر چه فردی جوان تر و خوش اندام تر باشد، نیاز به کالری بیشتری دارد. البته این مقدار کالری با افزایش سن افراد کاهش می یابد….

میزان کالری مورد نیاز بدن و کاهش وزن با کنترل کالری

عملکرد کالری در بدن
هر نوع ماده خوراکی (بجز آب) شامل کالری است که باعث تولید انرژی در بدن می شود. اما اگر می خواهید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، باید طرز استفاده کالری مورد نیاز بدن را یاد بگیرید. مشکل این جاست که میزان کالری مورد نیاز در افراد مختلف، متفاوت است؛ چراکه هر فرد به میزان بخصوصی کالری نیاز دارد.

میزان مصرف کالری روزانه ما به عوامل مختلفی از جمله: وزن، قد، جنسیت، سن و فعالیت روزانه بستگی دارد. هر چه فردی جوان تر و خوش اندام تر باشد، نیاز به کالری بیشتری دارد. البته این مقدار کالری با افزایش سن افراد کاهش می یابد.

علیرغم اینکه کالری ها برای بدن بسیار مفید هستند، می توانند عملکرد مضری نیز از خود نشان دهند. آقای دکتر ریچارد ویندراک پروفسور دانشگاه ویسکونسین معتقد است که اگر افراد به اندازه کافی کالری مصرف نمایند هیچ گاه دچار پیری زودرس نمی شوند. یکی از عوامل ایجاد پیری نفوذ رادیکال های آزاد به بافت ماهیچه ای است. اگر بتوانید به اندازه کالری مصرف کنید، از فرایند نفوذ رادیکال ها به داخل بافت ها جلوگیری کرده و بنابراین سلامتی شما تضمین خواهد شد

کالری موردنیاز
یک رژیم غذایی سالم حاوی چه مقدار کالری است؟
پیش از هر چیز باید بدانید که بدن انسان پروتئین، چربی و کربوهیدارت ها را نیز به کالری تبدیل می نماید. ۱ گرم پروتئین و کربوهیدارات برابر است با ۴ کالری است و همچنین ۱ گرم چربی برابر با ۹ کالری می باشد. واضح است که غذاهای پر چرب حاوی کالری بیشتری نسبت به غذاهای کم چرب هستند. اما ساده لوح نباشید! منظور ما این نیست که چون چربی غذایی پایین است پس شما هر چقدر که دوست داشتید می توانید از آن بخورید.

حتی اگر شما در یک وعده غذایی از مقدار زیادی پروتئین استفاده کنید این کار می تواند سلامت شما را به خطر اندازد. یک مرد بالغ قادر به هضم ۴۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی می باشد. هر چه بیش از این مقدار مصرف شود به عنوان چربی در بدن فرد ذخیره می شود. این نکته را زمانیکه در حال رژیم گرفتن به خاطر بسپارید.

کالری مورد نیاز بدن شما باید از ۵۵-۶۰ درصد از کربوهیدرات، ۲۵-۳۰ درصد از پروتئین و ۱۵-۲۰ درصد از چربی تشکیل شود. یک انسان سالم باید میزان کالری مورد نیاز بدن خود را طی ۴-۶ وعده به بدن برساند که البته به دلیل شرایط شغلی و فرهنگی به ما آموزش داده اند که غذای خود را در ۳ وعده نسبتا بزرگتر میل کنیم که این امر به عنوان یک رژیم غذایی سالم به شمار نمی رود.

میزان کالری مورد نیاز یک مرد بالغ فعال ( منظور از فعال بودن ، داشتن حداقل ۳-۵ مرتبه ورزش در طول هفته می باشد) بر اساس عوامل فوق الذکر در حدود ۲۵۰۰-۳۰۰۰ کالری در هر روز می باشد.

دسته‌بندی‌ها: تغذیه و سلامتی

برچسب‌ها: ,,,,,,